via ipadres iemand zoeken van wie mail komt

• Onderwerp starter Onderwerp starter dddd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dddd

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Het zit zo , wij hebben als vrienden een website met een roddelkot waar men berichten kan posten, maar op het roddelkot is er iemand die een grove uitspraak doetof en toe en het is waarschijnlijk dezelfde persoon. Nu ben ik op zoek wie dat is, het moet iemand van mijn vrienden zijn. En ik heb ook onder een nieuwe account een mail gekregen van die ene persoon, mijn vraag is kan ik opsporen wie dat is. Ik heb zijn ipadres via zijn mail.

alvast bedankt

Dit valt onder 1 woord samen te vatten: privacy

In Nederland is het niet toegestaan voor bedrijven om gegevens uit hun klantenbestand openbaar te maken. Daarom is het dus ook niet mogelijk om providers te laten vertellen wie de abonnees achter de ip-adressen zijn.

Met dat ip-adres kom je niet verder dan de provider en daar loopt ook het spoor dood helaas. Gebruik bijvoorbeeld de RIPE database, die behandelt o.a. de Europese adressen.

Hoe zou jij het eigenlijk vinden als ik gewoon jou op zou kunnen sporen als ik alleen je ip-adres al wist?

Als je admin bent van dat forum, kan je wel kijken welk IP de poster heeft, en deze vergelijken met dat IP. (Tenminste, als dat bij de admin-mogelijkheden hoort van het forum)
Daarmee valt te achterhalen welke provider degene heeft. Daarna stuur je een mail met alle gegevens (vervelende berichten, mails etc etc) naar abuse@de_provider.nl (of andere extensie).
Daar houdt het voor jou op, behalve het blokken van het ip op het forum. En hopen dat de abuse desk van de provider er iets mee doet.

Je hebt een mail gekregen van hem via een andere account. Waarschijnlijk wel met dezelfde verbinding. Vergelijk dat Ip adres met de Ip-adressen die in de headers staan(mail rechtsklikken>opties) van de e-mails die je ontvangt van je vrienden. Wie weet vindt je een match.

ip adressen vergelijken

Ik heb twee ip adressen vergeleken, één van een mail van een verdachte persoon (via zijn echt email adres) en één ip adres van een mail onder het email adres( met dit adres stuurt hij dus grove teksten door) en die twee ip adressen waar volledig gelijk behalve de laatste twee cijfers. Kan ik daaruit besluiten dat het om dezelfde persoon gaat???? Of is de kans groot dat het dezelfde persoon is.

Re: ip adressen vergelijken

Geplaatst door dddd
Ik heb twee ip adressen vergeleken, één van een mail van een verdachte persoon (via zijn echt email adres) en één ip adres van een mail onder het email adres( met dit adres stuurt hij dus grove teksten door) en die twee ip adressen waar volledig gelijk behalve de laatste twee cijfers. Kan ik daaruit besluiten dat het om dezelfde persoon gaat???? Of is de kans groot dat het dezelfde persoon is.
Bedoel je met 'de laatste 2 cijfers' de laatste 2 bytes van het ip-adres of van de laatste byte 2 cijfers?

de cijfers van het ip adres zijn identiek tot de laatste punt en dan die cijfers erachter (twee of drie cijfers) zijn verschillend

Dan heb je geen match... :(
Het zou kunnen dat het hem is, maar het kan evengoed iemand anders zijn.

Nee dat zal hem niet zijn. Waarschijnlijk dezelfde provider. Als het een inbelaccount is wordt het sowieso moeilijk omdat het Ip dan frequent wisselt. Hou het gewoon in de gaten en kijk naar het tijdstip van verzenden. Zend hij een mail via zijn normale account en tijdens dezelfde sessie een scheld-mail dan moet het ip hetzelfde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan