• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via kalender datums opslaan op sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Er is menig onderwerp over de kalender maar die gaan bijna allemaal over cellen.
Ik wil graag mijn datums overbrengen naar Textboxen, maar ik kom er niet uit.
Ik heb ongeveer 30 textboxen waar datums in moeten komen maar die wil ik graag invoeren dmv het indrukken van knoppen op een kalender.
Daarna wil ik ze graag weer opslaan op een andere sheet.
Ik heb een bijlage meegestuurd en misschien is er iemand die er even naar wil kijken.
En misschien is er zelfs nog wel iemand die er iets mee wil doen ook!!!!:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets?

Code:
Private Sub Calendar1_Click()
    If Not TextBox1.Value <> "" Then
        TextBox1.Value = Format(Calendar1.Value, "dd-mm-yyyy")
        TextBox2.SetFocus
    End If
End Sub

Ja, zoiets bedoel ik, maar als ik het achter het userform zet pakt hij alle textboxen die leeg zijn (als ik jouw macro ga doorschrijven naar de ander boxen). Ik zou graag de geactiveerde tekstbox willen invullen want elke textbox krijgt zijn eigen datum. En ik zou ook graag de datum weer willen overschrijven als er een datum moet veranderen.

Laatst bewerkt:
De datums kan ik inmiddels na wederom een stuk of 100 items te hebben doorgelezen veranderen maar ze gaan alle vier tegelijk en ik wil ze graag één voor één veranderen.:confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets

Code:
Private Sub Calendar1_Click()

If Len(TextBox1.Value) = 0 Then

TextBox1.Value = Format(Calendar1.Value, "dd-mm-yy")
        TextBox2.SetFocus

ElseIf Len(TextBox2.Value) = 0 Then

TextBox2.Value = Format(Calendar1.Value, "dd-mm-yy")
        TextBox3.SetFocus

ElseIf Len(TextBox3.Value) = 0 Then

TextBox3.Value = Format(Calendar1.Value, "dd-mm-yy")
        TextBox4.SetFocus

ElseIf Len(TextBox4.Value) = 0 Then

TextBox4.Value = Format(Calendar1.Value, "dd-mm-yy")
        TextBox4.SetFocus

End If

End Sub

Wigi

Bijna, want ik wil ze variabel kunnen invullen en nu staat de volgorde al vast en als er al iets in de textbox staat wil ik hem daarna ook nog weer kunnen veranderen.
Bijv.: door Select Textbox of zoiets:o:o

Ik heb een userform waarop gegevens komen te staan (uit een sheet) die aan één persoon hangen.
Er staan eisen op die vast staan op een bepaalde plaats op dat form.
Maar die eisen worden niet allemaal op dezelfde datum gehaald.
Dus daarom wil ik graag de datums willekeurig in kunnen vullen.
Daarna moet ik ze kunnen opslaan op de sheet en weer op kunnen roepen als het userform met diezelfde persoon geopend wordt.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Het meest lukt wel maar het willekeurig invullen van de textboxen (datums) is een probleem.
Ik weet dat het ook via een kriskras-tabvolgorde kan maar dat werkt dus voor mij ook niet.

ps: een andere simpele, elegante manier is ook goed als ik maar in de variabele textboxen de juiste datum (dd/mm/jj) kan krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan