via keuzelijst 2e veld automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste mede-accessers, Ik heb op het forum zitten zoeken omdat ik denk dat deze vraag wel eens eerder gesteld zal zijn maar kan het toch niet vinden.

In mijn database Trit"" heb ik o.a. de 2 volgende velden : "chauf" + "ritrlnr". Via een keuzelijst in het veld "chauf" wordt de chauffeur gekozen (kolom 1 van de keuzelijst gebaseerd op de Qnawchauf. Nu zou ik graag automatisch ook het ritrlnr invullen als er voor een bepaalde chauffeur gekozen wordt. Dit nr staat ook in de keuzelijst Qnawchauf in kolom 7. Hoe kan ik dit het beste verwezelijken ?? Met dank voor jullie feedback. Friend

In het tekstvak de formule: =[Qnawchauf].Column(6)

OctaFisch, hartelijk dank voor je hulp. Dit werkt voor mij goed als ik op het formulier het nummer wil zien. Ik zoek echter ook naar een manier op het in de tabel te krijgen. Ik zit inmiddels aan de hand van een voorbeeld via een kleine test db iets uit te proberen. De bedoeling is dat het nawrelatienummer in het veld ritrelatienummer komt na keuze uit het veld nmafk. Maar hij geeft dan een foutcode. Is het voor jou mogelijk om je expertise er over heen te laten gaan wat ik fout doe. :confused: Hoor het graag van je. :) Friend

Bijlagen

Ik heb nog niet naar je db gekeken, maar het antwoord kan ik zo wel geven.
Er zijn twee mogelijkheden: optie 1: je wilt gegevens uit een keuzelijst alleen laten zien. Dan zet je in de Besturingselementbron dus een verwijzing naar een kolom uit de keuzelijst.
Optie 2: je wilt de velden uit de keuzelijst ook opslaan in een tabel. In dat geval werkt de optie met de keuzelijstverwijzing niet, omdat je de Besturingselementbron moet koppelen aan het tabelveld. Anders sla je namelijk niks op. In dit geval moet je de waarde uit de keuzelijst op het tekstveld zetten met de <Na bijwerken> gebeurtenis van de keuzelijst.
Ik zal die optie in je voorbeeldje zetten... Maar je kunt het uiteraard ook nu zelf proberen!

Uitgewerkt voorbeeld.

Bijlagen

OctaFish, Ja is super. Ik zie dat je een heel ander script hiervoor gebruikt.
HTML:
Private Sub lstnmafk_AfterUpdate()
    Me.relnr = Me.lstnmafk.Column(2)
End Sub[HTML] Ik probeer het te begrijpen maar ik begrijp het toch niet helemaal :confused: In het script zeg je  .Column(2). Alleen die verwijzing begrijp ik niet want het is toch Column(6)?

De script die ik zelf gebruikte zijn die wel werkbaar te maken of zeg je daarvan : werkt niet, te omslachtig of kan het in theorie ook via deze manier.  Sorry als ik misschien veel vraag maar ik probeer het ook te doorgronden waarom de ene of de andere manier. Heel veel dank voor je support elke keer.:thumb: Hoor graag wer van je.   Friend

OctaFish, Klopt het als ik zeg dat Column(2) te maken heeft met :
HTML:
SELECT Tnawchauffeur.nmafk, Tnawchauffeur.achtnaam, Tnawchauffeur.nawrelatienummer FROM Tnawchauffeur;
zoals vermeld bij rijbron "lstnmafk". Dan begrijp ik het eerste punt. Friend

Ja, zie je goed :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan