VIa macro data van Excel naar Word omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjamint

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
3
Beste Experts,

Kun jullie me misschien helpen met onderstaande?

Ik werk bij een accountantskantoor, en moet zeer frequent rapporten maken vanuit excel naar word. Op dit moment wordt het gewoon overgetypt. Maar er moet toch een manier zijn om alle data uit Excel over te nemen in Word. Of dat er een opzet met tekst en al in Excel gemaakt wordt en dit dan met behulp van een macro omgezet wordt naar Word.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe is dat te doen?

Alvast bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

Benjamin
 
Hoi Benjamin,

Hallo

Ik heb ooit deze code gevonden, het is voor mij meestal een goed uitgangspunt voor export naar WORD

Groet, Karel


Code:
Sub CreateNewWordDoc()
' to test this code, paste it into an Excel module
' add a reference to the Word-library
' create a new folder named C:\Foldername or edit the filnames in the code
Dim wrdApp As Object
Dim wrdDoc As Object
Dim i As Integer
    Set wrdApp = CreateObject("Word.Application")
    wrdApp.Visible = True
    Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Add ' create a new document
    ' or
    'Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Open("C:\Foldername\Filename.doc")
    ' open an existing document
    ' example word operations
    With wrdDoc
        For i = 1 To 10
            .Content.InsertAfter "Here is a example test line #" & i
            .Content.InsertParagraphAfter
        Next i
        'If Dir("C:\MyNewWordDoc.doc") <> "" Then
        '    Kill "C:\MyNewWordDoc.doc"
        'End If
        '.SaveAs ("C:\MyNewWordDoc.doc")
        '.Close ' close the document
    End With
    'wrdApp.Quit ' close the Word application
    Set wrdDoc = Nothing
    Set wrdApp = Nothing
End Sub
 
Bedankt, maar dit is niet wat ik bedoelde.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het geen bezwaar als je je vraag wat duidelijker stelt.
Er zijn zoveel manieren op Excel en Word te koppelen.
Vertel eerst dan maar eens wat er met die Excel-gegevens in Word moet worden gedaan.
Rapporten maken kan bijvoorbeeld simpel met afduk samenvoegen.

PS. Ik vind het helemaal niet erg als je het bericht van een ander niet integraal overneemt in je antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Hieronder zal ik het nogmaals proberen uit te leggen:

Ik wil graag nadat ik in excel allerlei berekeningen gemaakt heb voor een jaarrekening het omzetten naar Word.

De tekst is vrijwel altijd hetzelfde, alleen de bedragen veranderen ieder jaar.
Is het mogelijk dat ik een macro maak om bijv. cel D20 te plakken in het word document op regel 12? Of hebben jullie misschien een beter idee, hoe het wellicht anders kan. Misschien eerst in excel alle standaard tekst typen en dan via macro omzetten naar word????

Hierbij stuur ik jullie het excel- en word bestand.

Alvast bedankt.

MVG,

Benjamin
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan