Goedemiddag,
ik kom uiteraard vaak op dit forum terecht als ik iets zoek over Excel
Dus vandaar dat ik mijn probleem aan jullie voorleg.
Ik ben bezig met het bouwen van een automatisch waarschuwingssysteem als er iets veranderd in het excelbestand "Vraagvoorspelling"
in het excel bestand staat voor een aantal weken de vraagvoorspelling van een bedrijf ingevuld. echter laat een afdeling het na om men op de hoogte te brengen als hierin een verandering wordt gemaakt, waardoor met deze gegevens foutief gerekend wordt.
ik heb het al zover voor elkaar dat het systeem via macro's kolommen vergelijkt tussen opgeslagen kolom en nieuw ingevoerde gegevens, alleen ik wil het nu per week kunnen uitfilteren --> veranderingen dus duidelijk aangeven plus weeknummer.
De eerste code van de eerste macro is:
De tweede code van de tweede macro is:
ik kom uiteraard vaak op dit forum terecht als ik iets zoek over Excel

Ik ben bezig met het bouwen van een automatisch waarschuwingssysteem als er iets veranderd in het excelbestand "Vraagvoorspelling"
in het excel bestand staat voor een aantal weken de vraagvoorspelling van een bedrijf ingevuld. echter laat een afdeling het na om men op de hoogte te brengen als hierin een verandering wordt gemaakt, waardoor met deze gegevens foutief gerekend wordt.
ik heb het al zover voor elkaar dat het systeem via macro's kolommen vergelijkt tussen opgeslagen kolom en nieuw ingevoerde gegevens, alleen ik wil het nu per week kunnen uitfilteren --> veranderingen dus duidelijk aangeven plus weeknummer.
De eerste code van de eerste macro is:
Sub vergelijken()
Dim i As Integer
Columns("m").ClearContents
For i = 5 To Range("E65536").End(xlUp).Row
If Blad1.Range("E" & i) <> Blad1.Range("F" & i) Or Blad1.Range("G" & i) <> Blad1.Range("H" & i) Or Blad1.Range("I" & i) <> Blad1.Range("J" & i) Or Blad1.Range("K" & i) <> Blad1.Range("L" & i) Then
Blad1.Range("m" & i).Value = "Forecast veranderd"
End If
Next
End Sub
De tweede code van de tweede macro is:
dit bedoel ik met de filter:Sub Opzoeken()
Dim Woord As String
Dim DataBlad As Worksheet, WerkBlad As Worksheet
Dim rng As Range
Dim MaxRij As Long, Rij As Long, StartRij As Long, werkrij As Integer
Dim Flag As Boolean
Flag = True
Set DataBlad = Sheets("Forecastvergelijk")
Set WerkBlad = Sheets("Forecastfilter")
WerkBlad.Range("A3:h65536").ClearContents
werkrij = 5
Woord = Trim(WerkBlad.Range("J3").Value)
MaxRij = DataBlad.Range("B65536").End(xlUp).Row + 3
StartRij = 4
Do While Flag = True
Set rng = DataBlad.Range("F" & StartRij & ":M" & MaxRij).Find(what:=Woord, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
If rng Is Nothing Then
Flag = False
Else
Rij = rng.Row
WerkBlad.Range("A" & werkrij & ":B" & werkrij).Value = DataBlad.Range("A" & Rij & ":B" & Rij).Value
WerkBlad.Range("C" & werkrij & "" & werkrij).Value = DataBlad.Range("C" & Rij & "
" & Rij).Value
WerkBlad.Range("E" & werkrij).Value = DataBlad.Range("E" & Rij).Value
WerkBlad.Range("F" & werkrij).Value = DataBlad.Range("F" & Rij).Value
WerkBlad.Range("H" & werkrij).Value = DataBlad.Range("m" & Rij).Value
werkrij = werkrij + 1
StartRij = Rij + 1
End If
Loop
Set DataBlad = Nothing
Set WerkBlad = Nothing

Laatst bewerkt: