• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via macro nieuwe werkblad toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Hoeksma

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallo,

ik heb een bestand met daarin één werkblad dat voor ieder kantoor geldt (uitkomstenblad voor een enquête). Wanneer er nu een nieuw kantoor bijkomt moet er hiervoor natuurlijk ook een dergelijk uitkomstenblad (werkblad) komen. Normaal deed ik dit door op een bestaand tabblad te klikken met de rechter muisknop en dan voor "blad verplaatsen of kopiëren" te kiezen. Door de keuze "kopie maken" werd er dan een exact hetzelfde werkblad aangemaakt. Dit werkt echter nu niet meer, en dat schijnt iets met macro's te maken te hebben. Hier is een patch voor op internet, maar deze gebruik ik liever niet aangezien ik deze wat omslachtig vind wanneer het bestand in de toekomst op een andere pc moet worden gedraaid.

Is er een andere manier (via een macro) om automatisch een werkblad toe te voegen dat exact hetzelfde is (let op: ook qua kolombreedte etc.) als een ander werkblad?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Marco Hoeksma

Marco Hoeksma zei:
Normaal deed ik dit door op een bestaand tabblad te klikken met de rechter muisknop en dan voor "blad verplaatsen of kopiëren" te kiezen. Door de keuze "kopie maken" werd er dan een exact hetzelfde werkblad aangemaakt. Dit werkt echter nu niet meer

Ik heb even geprobeert bij een willekeurig werkblad en bij mij (Office XP met windows XP) werkt dit prima, heb je een macro draaien die dit stopt?

Ja klopt normaal werkt dit ook gewoon, maar nu, omdat ik idd macro's heb draaien kan dat niet ofzo. Heb het niet helemaal begrepen hoe het komt, maar het kan ook iets met beveiliging van de werkbladen te maken hebben (N.B. het blad dat ik wil kopiëren is op geen enkele manier beveiligd). Heb in ieder geval geen macro die dit direct tegenhoudt dus dat is het niet.

Marco Hoeksma zei:
maar het kan ook iets met beveiliging van de werkbladen te maken hebben (N.B. het blad dat ik wil kopiëren is op geen enkele manier beveiligd).
Je kunt bladen beveiligen, maar ook de hele werkmap. Als de werkmap beveiligd is, kun je inderdaad geen tabbalden meer kopieeren.

Dat heb ik dus niet... Ik heb alleen twee bladen individueel beveiligd. Niet de hele werkmap! Ik heb net geprobeerd wat er gebeurd als ik ook deze beveiligingen weghaal. Hij blijft de foutmelding geven (deze is: toegangsfout \VB1C.tmp pad/bestand)

Ik heb iets gevonden! Tis niet ideaal, maar het werkt :)

Kheb nu gewoon een macro opgenomen. En gebruik gewoon kopieren in plaats van de "blad verplaatsen en kopiëren" functie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan