via netwerk uitzoeken wat er op de clients staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

John83

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo,

Ik moet voor een bedrijf uitzoeken via het netwerk wat er zoal op de pc's staat geinstalleerd. Ik heb het al via google uitgezocht, maar kom er niet helemaal uit.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Vriendelijke Groet,

John83

via netwerk....
dan kun je toch elke client overnemen en dan bekijken.
is het een Windows server omgeving of ??

Met PsInfo.exe van sysinternals kun je een heleboel info remote ophalen waaronder ook de geinstalleerde software

Dit is een windows server 2003 omgeving. Ik las op internet smservice. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dat ben ik aan het uitproberen.

Ik kan er nog niet echt uit wijs worden. Maar ik ben nog even aan het uit vogelen, maar als iemand nog suggesties heeft, meld het maar.

John83

SMS is ook een complete omgeving waar je erschillende opleidingen voor kan volgen. Heb je nog was aan PSInfo gehad?

SMS is ook een complete omgeving waar je erschillende opleidingen voor kan volgen. Heb je nog was aan PSInfo gehad?

er zijn diverse remote rools zoals bv netsupport manager, hiermee kan je alle ingestelde software + hardware zien.

maar dan moet je dit eerst op een client installeren, net als backup programma's die zowel op een server draaien en een client agent hebben op een werkstation.

Ik gebruik nu nog even de psinfo.exe van sysinitials. Werkt opzich wel goed, maar vind heel veel computers niet. Network path not found.

John83

Kijk na of de Remote Registry service wel draait op die computers die je nu niet bereiken kunt. Vergelijk dat ook even met computers die je wél kunt bereiken.

Uitleg: Op (bijv.) Vista pc's staat Remote Registry standaard uitgeschakeld. Hierdoor kun je (bijv.) geen toegang krijgen tot de Logboeken van die computers totdat je Remote Registry op Automatisch zet en start.

Blijkt Remote Registry wél aan te staan, kijk dan naar Firewall-instellingen op die computers waar je nu verbindingsproblemen mee hebt.

Dan is er nog een groot probleem als de RPC service niet werkt op die computers. Kijk de Logboeken na op meldingen die daarop wijzen (vooral rond het moment van opstarten van het werkstation).
Verder zou het bijv. kunnen zijn dat het computer-account niet goed kan authenticeren ("Userenv" meldingen in Logboeken), en dus dat je wellicht de werkstations opnieuw in het domein moet hangen.

En natuurlijk is het ook van belang dat alle computers te benaderen zijn vanuit het gebruikersaccount waar je PSInfo op draait. Staan alle werkstations in een domein, dan zou het genoeg moeten zijn om als Domein administrator ingelogd te zijn om met PSInfo je werk te doen.

We horen het wel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
In een ander topic heeft de topicstarter een mooi VBS script in elkaar gezdraait die je op een machine kan gebruiken.
Dat script kopieren naar de machine (startup folder) en de volgende keer herstarten/aanmelden geeft dat je op de c schijf een mooi excel bestandje krijgt waarop al je gegevens staan.

Eventueel kun je die ook naar een netwerk lokatie laten schrijven

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=463701

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan