Via php en mysql , random namen met random achternamen in je tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensje121

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo,

Ik ben bezig met iets en zit vast ,
Ik vraag me af hoe je via php en mysql , random namen met random achternamen in je tabel kan plaatsen met daarbij nog bijvoorbeeld nog een rij bij zoals : eigenschap die ook random word voor die persoon , slecht , matig , goed

dus zijn eigenschap moet tussen die 3 gekozen worden en de voornaam + achternaam moet iets random worden maar natuurlijk ook realistische namen niet bijvoorbeeld : ggd ,dfdsfe , maar gewone namen zoals : jorn , pol , nicola , ...

waarschijnlijk ook een lijst ingeven dan met namen waarbij er gekozen word tussen 1 zo een naam endan nog gekoze word naar een achternaam random .. maar de persoon mag niet twee keer exact bestaan geen twee keer pol de tremer bijvoorbeeld..

hoe doe je dit ?

alvast bedankt

titel aangepast "ey" zegt niets over je vraag probleem.

Ken je al "iets" van php of ben je een echte leek in php?

Ja ik ken al iets van PHP volg namelijk een richting in de hogeschool informatica dusja .. weet iemand het antwoord op deze vraag?

Stap 1: Zorg voor een lijst met mucho's random data (in dit geval een lijst met namen; staan er genoeg op i-net, plus mogelijke andere eigenschappen)
Stap 2: Maak je database klaar, maak de tabel en zet een UNIQUE constraint op de dingen die uniek moeten zijn (in dit geval de combinatie voornaam + achternaam)
Stap 3: Zet je random data in arrays, zodat PHP er bij kan
Stap 4: Maak een while loop, die zolang er niet genoeg entries in de database staan, een poging doet om een nieuwe entry toe te voegen, waarbij er random met array_rand() uit elke tabel een stukje data gepakt wordt
Stap 5: ???
Stap 6: Profit

Omdat je een UNIQUE constraint hebt, worden alle dubbelen automatisch geweigerd, dus je telt gewoon hoeveel queries succesvol waren en als dat er genoeg zijn dan ben je klaar. Random data moet je zelf aanleveren als het complexer is dan een simpel getal, dus dat wordt een lijstje pakken en even in array notatie zetten.

Als informatica student moet je er met dit advies makkelijk uitkomen ;)

Ja ik ken al iets van PHP volg namelijk een richting in de hogeschool informatica dusja .. weet iemand het antwoord op deze vraag?

Het was maar een vraag hoor, amai zo'n onverdraagzaam antwoord...
Hoe kan ik dat nu weten. Daarom da'k het vroeg en ook omdat ik zou weten hoe ik moet antwoorden zodat je het zou begrijpen. Ja ik weet een mogelijk antwoord, maar zoek het zelf maar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan