Via router (linksys) kan maar 1 laptop verbinding krijgen, hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
363
de laptop van mijn dochter kan draadloos verbinding maken , maar geen enkele andere laptop hier in huis. Hoe kan dat?
Nu wil ze graag via wifi met haar Iphone op internet maar als ik via een laptop oid verbinding wil maken moet je de netwerksleutel ingeven en dan geeft hij steeds aan geen verbinding mogelijk. Ik weet de netwerksleutel nog wel (een cijfercombinatie) maar kan ik dit ook ergens checken? Want er staan veel meer stipjes achter router password dan dit nummer..
Alvast grote dank voor de goede tip :D
 
al iets verder, maar hoe vind ik het mac adres van een mobiele telefoon?

dit stond ingeschakeld:
. MAC-adresfiltering inschakelen
Linksys by Cisco-routers bieden de mogelijkheid om MAC-adresfiltering (Media Access Control) in te schakelen.

Sommige routers voorzien in de mogelijkheid om MAC-adresfiltering in te schakelen. Dit is niet hetzelfde als de MAC van Mac-computers. Met MAC-adresfiltering geeft u aan welke computers toegang hebben tot uw netwerk. Het zou zeer lastig zijn voor een hacker om toegang te krijgen tot uw netwerk met een willekeurig MAC-adres.

Het MAC-adres is een unieke reeks cijfers en letters toegekend aan elk netwerkapparaat. Als MAC-adresfiltering is ingeschakeld, is het draadloze netwerk alleen toegankelijk voor draadloze apparatuur met specifieke MAC-adressen. U kunt bijvoorbeeld opgeven dat alleen de computers in uw huis toegang krijgen tot uw draadloze netwerk. Het zou zeer lastig zijn voor een hacker om toegang te krijgen tot uw netwerk met een willekeurig MAC-adres.

En daar stond het mac adres vd laptop van mijn dochter bij. Heeft de winkel zeker gedaan..Ik heb dit nu uitgeschakeld, dus dan is het minder veilig begrijp ik, en nu kan ze wel via wifi op ons draadloos netwerk. Als ik dit weer inschakel heb ik dus het mac adres van haar mobiel nodig? En hoe vind ik dat?
Bedankt!
 
Waar vind ik het serienummer en andere nuttige informatie over mijn iPhone?
Ga vanuit het startmenu naar Instellingen > Algemeen > Info. Je ziet nu onder andere je firmware, serienummer, MAC-adres, IMEI-nummer en modem-firmwareversie.

het mac adres is het wifi nummer
 
ik zou dat filter gewoon uitschakelen ;) tenzij je daar een goede reden tegen hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan