Via router wel via kabel direct niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

javave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
102
Ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn netwerkkabel direct aan de modem hang en aan mijn computer dan krijg ik het bericht dat een kabel niet is aangesloten. Echter via mijn router ziet ie de kabel wel.
Doe ik iets fout of maak ik en gedachte fout.

Verder gaat de verbinding redelijk snel maar als ik b.v. hier van het hoofdmenu naar het forum wil duurt dat geruime tijd. Hoe kan dat?
 
Als ik mijn netwerkkabel direct aan de modem hang
Mogelijk moet je de modem opnieuw opstarten om deze de verbinding met de pc "te laten herkennen".

Het kan even duren als je van de ene pagina naar de andere gaat. Dat ligt mede aan de drukte op site en wat er allemaal ingeladen moet worden.
De snelheid van de pc en internet verbinding hebbn daar natuurlijk ook invloed op.

Verder kan een firewall/viruscanner(vooral meerdere) vertragend werken.
Maar ook malware kan vertragend werken
Net als sommige invoegtoepassingen.

Klik, om dat te controleren. met rechts op het ie icoon op het bureaublad en kies zonder invoegtoepassingen.

mvg leo
 
Mogelijk moet je de modem opnieuw opstarten om deze de verbinding met de pc "te laten herkennen

Verschillende pogingen gedaan maar dat helpt niet/

Klik, om dat te controleren. met rechts op het ie icoon op het bureaublad en kies zonder invoegtoepassingen.

mvg leo

Kan die invoeg optie niet vinden. Had IE niet op mijn bureaublad staan maar heb hem daar naar toe verhuisd
 
Zonder invoegtoepassingen zit inderdaad alleen bij het originele pictogram.
Zo kan het ook:
Start > Alle programma’s > Bureau accessoires > Systeembeheer > Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)

Welke provider heb je? en wat voor modem?
 
mac adres

kan het zijn dat de isp alleen 1 mac adres accepteerd? maw alleen het mac adres van je router wordt toegang aan verleend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan