gamefreak23
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jan 2013
Goedenavond.
Ik heb deze oude computer uit 2003 opgeknapt , virus vrij gemaakt etc.
Nu vond ik de computer vreselijk traag. Dus naar een paar uurtjes zoeken heb ik Ubuntu op een DVD gebrand en geinstalleerd op de computer als dual boot.
Als ik Ubuntu probeer op te starten , krijg ik de " The system is running in low-graphics mode" .
Ik dus even googlen , en heb het askubuntu.com forum gevonden. Daar praten mensen over de video kaart updaten.
Dus heb ik even mijn video kaart opgezocht (VIA/S3G UniChrome IGP) , maar daar schijnt dus geen nieuwe update voor te zijn voor Windows 7.
Deze computer is van Windows XP naar Vista , en rond 2009 naar 7 geupgrade. Maar ik kan nergens op het internet een goede update vinden die compatibel is met Windows 7.
Aangezien ik niet van plan ben om tientallen , misschien honderdtallen , euros uit te geven voor een nieuwe videokaart , ben ik toch maar weer hier beland.
Is er een manier , om deze vreselijk oude computer video kaart te updaten?
Ik wil nl. heel graag Ubuntu kunnen draaien.
Of kan ik een andere versie van Linux installeren , die wel werkt? (zonder de videokaart te updaten?)
Ik heb deze oude computer uit 2003 opgeknapt , virus vrij gemaakt etc.
Nu vond ik de computer vreselijk traag. Dus naar een paar uurtjes zoeken heb ik Ubuntu op een DVD gebrand en geinstalleerd op de computer als dual boot.
Als ik Ubuntu probeer op te starten , krijg ik de " The system is running in low-graphics mode" .
Ik dus even googlen , en heb het askubuntu.com forum gevonden. Daar praten mensen over de video kaart updaten.
Dus heb ik even mijn video kaart opgezocht (VIA/S3G UniChrome IGP) , maar daar schijnt dus geen nieuwe update voor te zijn voor Windows 7.
Deze computer is van Windows XP naar Vista , en rond 2009 naar 7 geupgrade. Maar ik kan nergens op het internet een goede update vinden die compatibel is met Windows 7.
Aangezien ik niet van plan ben om tientallen , misschien honderdtallen , euros uit te geven voor een nieuwe videokaart , ben ik toch maar weer hier beland.
Is er een manier , om deze vreselijk oude computer video kaart te updaten?
Ik wil nl. heel graag Ubuntu kunnen draaien.
Of kan ik een andere versie van Linux installeren , die wel werkt? (zonder de videokaart te updaten?)
aldus http://www.systemrequirementslab.com/Processor AMD Athlon(tm) XP 2600+
Manufacturer AMD
Speed 1.9 GHz
Number of Cores 1
CPU ID 0383FBFF000006A0
Family 06
Model 0A
Stepping 0
Revision
Video Card VIA/S3G UniChrome IGP
Manufacturer
Chipset VIA/S3G UniChrome IGP
Dedicated Memory 32 MB
Total Memory 32.0 MB
Pixel Shader Version
Vertex Shader Version
Hardware T & L No
Vendor ID 1106
Device ID 7205
Plug and Play ID VEN_1106&DEV_7205&SUBSYS_73481462&REV_01
Driver Version 6.14.10.212
Memory 1.0 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Professional Edition Service Pack 1 (build 7601), 32-bit
Service Pack 1
Size 32 Bit
Edition Professional
Version 6.1.7601
Locale 0409
BIOS Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Version 6.00 PG
Manufacturer Phoenix Technologies, LTD
Date 07/10/03
Display Maximum Resolution 1152 x 864
Sound Device Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
Driver Version 6.0.1.6305