via TAB naar specifieke cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvw1993

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
Beste allen,

Voor een opdracht op mijn stage ben ik bezig met een programma die productie tijden van een bepaald productie proces uitrekent. (zie voorbeeld)
Nu ben ik geen held in Excel en VBA maar heb het programma nu eindelijk werkende gekregen via spieken op het internet en veel uitproberen.
Voor het uitrekenen moeten in bepaalde cellen op het hoofdblad waardes worden ingevuld. Graag zou ik willen dat je met de tab knop naar de volgende in te vullen cel springt
(shift-tab voor 1 stap terug) en wanneer je met de muis naar een willekeurige in te vullen celt wilt gaan dat ook moet kunnen. Ik heb al even gekeken naar blad beveiligen maar dan werkt de macro niet meer.
is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen.

Bij voorbat dank,

Jeroen van Wijngaarden

Bijlagen

Waarom maak je geen gebruik van de ingebouwde technieken van Excel? Als je alleen de gekleurde vakjes niet beveiligt en de rest wel, kun je probleemloos de beveiliging aanzetten. Een gebruiker kan dan alleen middels de tabtoets naar de gekleurde vakjes. Probleem opgelost. In je macro zet je dan de beveiliging uit aan het begin, en weer aan aan het eind.
Code:
    ActiveSheet.Unprotect
        ....
    ActiveSheet.Protect
Overigens een macro waar wel erg veel winst is te behalen als het gaat om de meters code ;)

Super het werkt! bedankt voor je reactie:thumb:
Wat betreft de meters code heb ik nog een hoop te leren
ben allang blij dat ik alles werkende heb gekregen:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan