via usb van 98 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Hoi allen.

Kan ik via usb bestanden overzetten van een win 98 (eerste editie, niet volledig up-to-date wegens magere isdn-verbinding) naar een win xp pro sp1 pc? Waar moet ik op letten? Ik stel me voor (en hoop ;)) dat het een kwestie is van kabeltje aansluiten, maar iets zegt me dat ik problemen ga krijgen.... zou het M$ zijn?

dibro

Ja, er zijn speciale USB kabeltjes die je kunt gebruiken voor een klein netwerkje, insteken, configureren, klaar..

bedankt voor het snelle antwoord!
Weet je ook wat zo'n kabeltje kost en waarom het speciaal is?

P.S. Waar kan ik lege LS 120 disks heensturen?? Als het goed is, liggen er nog 5 te niksen op kantoor...

Er zit een stukje electronica in voor zover ik dat begreep, kosten heb ik geen idee van. Zal eens kijken.

Adres van de school mail ik je even :)

Bij alternate kost zo'n kabeltje € 42,00

Sitecom USB2-USB2 Netwerk kabel
(CN124) USB 2.0 EUR 42,00
Excl. BTW: EUR 35,29

2 netwerkkaartjes en een kabeltje zijn goedkoper.

Mmmm... bij datzelfde alternate kom ik op 14 euro:sweex usb naar usb link kabel... mijn baas kennende zal het wel zoiets worden. Het is me iig duidelijk dat het geen simpel "draadje leggen" wordt...

ps usb2 kun je gevoeglijk vergeten op een compaq pc van 1999 :)
Had ik er ook niet bijverteld. klopt!

Wat vaak gedaan wordt is de harde schijf even in de andere computer zetten en op die manier snel bestanden over te zetten, klein netwerkje is ook een optie.

Alweer een goed plan!
Mmmm kan ik meteen alle virussen en wormen ook overzetten :)

Het is iig wel het overwegen waard, de nieuwe pc is iig geen compaq.... van compaq naar compaq zou ik zoiets niet durven, ik wil niet weten wat voor rare configuratie-fouten dat zou gaan geven.

Geplaatst door dibro
Het is iig wel het overwegen waard, de nieuwe pc is iig geen compaq.... van compaq naar compaq zou ik zoiets niet durven, ik wil niet weten wat voor rare configuratie-fouten dat zou gaan geven.

Geen, Compaq is een betrouwbaar en stabiel merk. Maakt gelukkig gebruik van standaard onderdelen, dus dat gaat wel lukken. Het enige probleem zou kunnen zijn dat een oudere compaq een nieuwe (grote) harde schijf niet goed aanstuurt, maar daar heeft elke oudere PC last van.

Betrouwbaar ok, klopt. Het systeem is -op zich- stabiel. Maar het blijft een feit (live te bezichtigen) dat ze pc's geleverd hebben met de -*^*%&$&$- intel 810 chipset, die eigenlijk voor geen enkel doel geschikt is. Dat ding... naja
Maar we dwalen af, en ik ga langzamerhand pitten....
Deze topic gaat op "opgelost".... for what it's worth :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan