• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via vba cel kleuren of opheffen afhankelijk van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Berichten
192
Goedenavond,
In bijgaand bestand in het tabblad containers, wil ik graag dat als iemand een betalingsachterstand heeft, dat de cel van de naam geel of rood gemarkeerd wordt. Men hoort bij vooruitbetaling te voldoen. Dus iedereen die de maand mei nog niet heeft betaald moet geel worden en die al meerdere maanden niet heeft betaald rood.
Ervan uitgaand dat als er een datum in een (datum)kolom bij een bepaalde naam is ingevuld, dat er dan ook een bedrag bij staat.
Mocht er dan alsnog weer een datum ingevuld worden, dan moet de cel weer naturel kleuren, als zijnde dat de betalingen gedaan zijn. wie weet hoe?
mvrgr rop
ps ik begrijp nu dat januari verwarrend is, omdat er geen referentie is van december 2016. Ik ga er nu dan ook maar van uit, dat het oude jaar voldaan is.
 
Laatst bewerkt:
Al eens gezocht op voorwaardelijke opmaak?
 
eerlijk, nog niet eens aan gedacht. Ik ga meteen weer even experimenteren.
 
Ik zweet peentjes
Een eerste voorwaarde zou moeten zien of de cel waar FEB in staat groter is dan de huidige maand dan geen opmaak en stoppen
Dan weet ik ook niet de formules in voorwaardelijke opmaak te kopiëren naar de andere maanden
Ook de "van toepassing op" moet een variable waarde zijn, mogelijk met verschuiven?
 

Bijlagen

  • voorwaardelijk.jpg
    voorwaardelijk.jpg
    138,9 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage testvraag.xlsm

ik vraag me nog af of ik 3 kolommen december 2016 moet toevoegen voor de logica in de formules en of ik de maanden JAN FEB MRT etc. een betere aanduiding moet geven, zodat er een verschil geconstateerd kan worden tussen NU() en de MND ?!

Module 7 rammelt: nu ik dit testvraag bestand heb gemaakt, merk ik ook dat er een fout zit in module 7 (gescheiden ofwel de macroknop VERDELEN). Nu er geen gegevens zijn voor VONK (via autofilter selectie grijze cellen) zijn, worden er opeens verkeerde regels gekopieerd (de bovenste rijen met o.a. de macroknoppen)!?!?
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel een oplossing bedacht; Via voorwaardelijke opmaak laat ik de kleuren zien in de datumkolom zelf.
bedankt voor het meedenken, gaat goed komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan