inconspicous
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jul 2010
- Berichten
- 7
Goedendag ik heb 3 excel VBA vraagjes en hoop hier op het juiste adres te zijn.
Situatie: Een lijst van storingen aan machines is samengevoegd met een velerlei andere lijstjes om een soort archief op te bouwen. Dit alles wordt handmatig bijgehouden buiten SAP omdat hier in de huidige situatie geen geschikte module voor is. Nu wil ik deze lijst zoveel mogelijk automatiseren waarbij ik ook "Must velden" kan aangeven en evt. andere dwanghekken kan inbouwen om de gegevens stroom zo zuiver mogelijk te maken.
Dit gaat gebeuren in een formulier waar men nieuwe regels moet kunnen invoeren(opslaan) en bestaande regels gewijzigd en verwijderd kunnen worden.
Vraag 1. (beantwoord door Breuk132, Dankje!)
Er moet een zoekfunctie komen waarbij meerdere hits getoond kunnen worden in een listbox.
Over dit laatste punt ontvang ik graag wat tips over hoe ik dit in elkaar zou kunnen knutselen.
Vraag 2.(beantwoord door Breuk132, Dankje!)
Daarnaast wil ik tevens gegevens importeren in het Formulier
bijv. een machine nr. invoeren waarbij vervolgens alle gegevens en type bij worden gezocht en in de juiste textbox als value worden geplaatst.
Deze gegevens zullen afkomstig zijn van een (SAP) lijst in een (verborgen) tabblad maar het liefst zou ik deze uit een extern excel bestand willen importeren.
Vraag 3. Tot slot moet er op het formulier een print functie zijn. Wat is de juiste werkwijze? De waarden op het formulier laten exporteren naar een 'Tabblad x' met een bepaalde opmaak? Of is een Printscreentje gemakkelijker?
Wie geeft mij raad
?
Situatie: Een lijst van storingen aan machines is samengevoegd met een velerlei andere lijstjes om een soort archief op te bouwen. Dit alles wordt handmatig bijgehouden buiten SAP omdat hier in de huidige situatie geen geschikte module voor is. Nu wil ik deze lijst zoveel mogelijk automatiseren waarbij ik ook "Must velden" kan aangeven en evt. andere dwanghekken kan inbouwen om de gegevens stroom zo zuiver mogelijk te maken.
Dit gaat gebeuren in een formulier waar men nieuwe regels moet kunnen invoeren(opslaan) en bestaande regels gewijzigd en verwijderd kunnen worden.
Vraag 1. (beantwoord door Breuk132, Dankje!)
Er moet een zoekfunctie komen waarbij meerdere hits getoond kunnen worden in een listbox.
Over dit laatste punt ontvang ik graag wat tips over hoe ik dit in elkaar zou kunnen knutselen.
Vraag 2.(beantwoord door Breuk132, Dankje!)
Daarnaast wil ik tevens gegevens importeren in het Formulier
bijv. een machine nr. invoeren waarbij vervolgens alle gegevens en type bij worden gezocht en in de juiste textbox als value worden geplaatst.
Deze gegevens zullen afkomstig zijn van een (SAP) lijst in een (verborgen) tabblad maar het liefst zou ik deze uit een extern excel bestand willen importeren.
Vraag 3. Tot slot moet er op het formulier een print functie zijn. Wat is de juiste werkwijze? De waarden op het formulier laten exporteren naar een 'Tabblad x' met een bepaalde opmaak? Of is een Printscreentje gemakkelijker?
Wie geeft mij raad

Laatst bewerkt: