Via Vista xp formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hoi,

Ik heb 2 besturingssystemen draaien (vista en XP) maar wil nu XP (en die hele schijf) formatteren, maar als ik dat via vista doe zegt ie: "Kan het formatteren niet voltooien" Waarschijnlijk omdat daar XP staat, hoe moet ik nu die schijf formatteren? Met een programma???

Hallo !

Staat XP toevallig op je C-schijf ?

Dan heeft Vista de bootmanager ook naar C:/ geschreven en kun je inderdaad niet zomaar formatteren, want dan zou Vista niet meer opstarten !

Staat XP niet op de C-schijf, dan kiezen voor: partitie verwijderen.

Daarna voor: formatteren etc.

Greetz,

Harry.

In mijn pc zit 1 disk van 100MB ingedeeld in 2x 50 MB, XP staat op partitie 1 Vista op 2. in XP zegt ie dat XP op C staat, In vista zegt ie dat Vista op C staat maar da's niet erg. XP moet weg want die gebruik ik niet meer dus verloren schijfruimte.. ingewikkeld he:confused:

Hoi !

Ik denk dat je dan niet zomaar de C-partitie kunt formatteren !

Je kunt wel proberen de XP-bestanden te verwijderen en dan de partitie's samenvoegen via schijfbeheer in Vista.

Greetz,

Harry.

In mijn pc zit 1 disk van 100MB ingedeeld in 2x 50 MB, XP staat op partitie 1 Vista op 2. in XP zegt ie dat XP op C staat, In vista zegt ie dat Vista op C staat maar da's niet erg. XP moet weg want die gebruik ik niet meer dus verloren schijfruimte.. ingewikkeld he:confused:
het is toch wel een Gods wonder .
om xp en vista op EEN hdisk van 100MB te zetten :D .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan