Videband naar DVD

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DDA

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Heey,

Ik probeer nu al een tijdje een paar videobanden over te zetten op dvd via mijn pc. Als ik de videoband opneem heb ik perfect (voor een video dan) geluid. Maar als ik heb bestandje daarna bekijk of brand, is het geluid bijna tot helemaal weg. Ik gebruik pinneacle studio 9, maar ik heb het ook al met andere programma's geprobeert.

Wie weet de oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt,
DDA

Harddisk Recorder

Zelf heb ik, bij de overgang naar een harddisk/ DVD recorder de VHS hierop aangesloten. Van VHS naar HD en vervolgens naar DVD. Kun je daarna de boel eventueel editten op de PC met een DVD edit programma... Wellicht iets voor jou?:)

Zelf heb ik, bij de overgang naar een harddisk/ DVD recorder de VHS hierop aangesloten. Van VHS naar HD en vervolgens naar DVD. Kun je daarna de boel eventueel editten op de PC met een DVD edit programma... Wellicht iets voor jou?

Dat doe ik al... als ik hem bekijk vanaf m'n HD doet het geluid het ook niet :confused:

Dat doe je al?

Dat doe ik al... als ik hem bekijk vanaf m'n HD doet het geluid het ook niet :confused:

Als jij het via een HD/DVD recorder doet: Hoe koppel je de VHS dan aan de HD recorder?:shocked:

Als ik hem via SCART koppel en ik record hem op de HD recorder krijg ik prima kwaliteit. :thumb: Vervolgens brand ik hem naar DVD en zet hem daarna van de DVD over op mijn PC. Dit werkt perfect. In het verleden heb ik ook wel met een Pinnacle capture lopen modderen maar dat koste me een hoop tijd en frustratie.:mad: Vandaar dat ik nu die HD/DVD recorder gebruik en hem daarna pas over gooi naar mijn PC.:D

Als jij het via een HD/DVD recorder doet: Hoe koppel je de VHS dan aan de HD recorder?:shocked:

Wacht even... met HD bedoel je toch Hard Disk, dus je harde schijf?:confused:
Kan je het anders even in volledige taal uitleggen, dus geen afkortingen?

Ik denk dat hij geen HD recorder heeft, waarom zou hij anders de video op de PC zetten?
Het geluid dat je hoort als je de band opneemt, komt dat van de TV of via de PC boxjes?
Wellicht kun je bij de video software de ingang kiezen. Misschien staat die nu op microfoon en moet die op line-in.

Het geluid dat je hoort als je de band opneemt, komt dat van de TV of via de PC boxjes?
Wellicht kun je bij de video software de ingang kiezen. Misschien staat die nu op microfoon en moet die op line-in.

De TV staat helemaal los van de Computer. Het geluid komt uit de boxjes van de pc. Hij staat ook al op line-in :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan