Video 2000 overzetten naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ienepien60

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Hallo,
Ik heb een video 2000 uit de jaren 80. Veel films gemaakt van mijn kinderen in die tijd.
Maar nu wil ik ze graag digitaliseren. Maar deze videorecorder heeft geen scart aansluiting, en geen S-video aansluiting.
Wel zit er een ronde aansluiting waar bij staat AV. Hier hoort waarschijnlijk een stekertje in. (zie foto)
Kan iemand mij helpen het aan te sluiten op mijn pc?

IMG_9770.jpgIMG_9771.jpg

Hé Ienepien,

Volgens mij is die AV connectie een soort van DIN plug....:rolleyes: Weet zo even niet of je daar
iets mee kunt naar je pc toe. Maar een beetje een TV-kaart kan meestal buiten tv signaal ook
binnenkomend video(recorder) signaal opnemen.... Je zou even kunnen kijken voor zoń kaart
of iemand in je omgeving die zo'n ding heeft. Zo kun je volgens mij je old skool videos mogelijk
nog vastleggen..:D

Groetjes,

Remy

Het is inderdaad een DIN plug, maar is dit een 4 pins of 5 pinsplug, kom daar niet helemaal uit.
Bedankt voor jullie reactie iig.

Die kleine ronde (av) aansluiting naast je coax in en uitgang is te gebruiken voor svideo out(denk ik).
Met een universele usb videograbber zoals die van de lidl is hiervoor geschikt. Je zou alleen moeten kijken of je ook een audio uit aansluiting op je videorecorder hebt anders heb je geen geluid bij het digitaliseren. Anders moet je via een omweg de scart uitgang van je tv gebruiken en je recorder op de tv via de coax.

Laatst bewerkt:
Zou ik laten doen, voordat je die 30 jaar oude plug hebt gevonden en weet wat op welk pinnetje staat.. Dan moet er een verloopkabeltje naar tulp worden gemaakt, en heb je nog een videograbber of zoiets nodig.
Als je videobanden wil digitaliseren die zo oud zijn dan moeten ze eigenlijk door een 'TBC' - dat is een apparaat dat de stabiliteit vh beeld verbetert. Veel (niet alle) omzet-bedrijfjes hebben zo'n ding. Zonder TBC kunnen de beelden gaan rollen, en/of loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

Je kunt iig proberen de video uit met de grabber te pakken...Eventueel sluit je hem aan op een TV. Beeld goed.... dan neem je dat beeld op of grab je via de TV of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan