video afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Als ik een video afspeel op mijn asus tablet wordt die video steeds op volledige schermgrootte getoond. daardoor is de kwaliteit zeer slecht. Ik vind echter nergens de mogelijkheid om die afmetingen te verkleinen.
dank bij voorbaat.

speel je de video op wmp ?
installeer vlc player, veel handiger dan wmp, en ook volledig gratis.

DOWNLOAD

dank je wel voor je antwoord, ik heb zopas vls geinstalleerd.
Ik heb echter hetzelfde probleem tenzij ik de weergave heel klein zet wat ook niet te doen is.Misschien ligt het aan de kwaliteit van de videosbestanden zelf, het gaat hiernover de videos van de website www.deredactie.be
Met de filmpjesvan youtube heb ik geen probleem.

de videos op deze website worden hier klein geopend, welke browser gebruik je ?

Ik gebruik firefox, maar heb ook al chrome geprobeerd.
Wanneer ik de video aanklik in mijn browser krijg ik de vraag met welke applcatie ik de video wil openen, mijn gallerij (meegeleverd met de tablet) of vlc. Daarna wordt de film op volledig scherm getoond.

bij de instellingen van vlc kan je de standaardgrootte zelf instellen, dacht ik.
en wat gebeurt er wanneer vlc schermvullend open staat en je dan op F11 drukt ?
Je kan de grootte van het scherm ook zelf verkleinen met je muis.

klein misverstand.
Ik heb dit probleem niet op mijn pc maar wel op mijn tablet, ik heb hier dus geen f11, maar gebruik de app van vlc.
Ik kan hier enkel kiezen tussenvolledig scherm, ietsje kleiner en zeer klein (maar dit is zo klein dat je er ook niks mee bent)
Het liefst zou ik de video gewoon zoals vroeger in mijn browser kunnen openen.
Nogmaals dank om te blijven zoeken op mijn vraag.

neen, jammer genoeg niet.
Een app geeft altijd veel beperkter mogelijkheden dan een echte pc-applicatie.

Wat ik ook zo onbegrijpelijk vind is dat ik op mijn pc, waarop ik ook firefox gebruik, dit probleem niet heb met dezelfde website nl. www.deredactie.be
Daar wordt de video in de browser zelf geopend.
Ook youtube filmpjes worden correct in de browser afgespeeld op mijn tablet, dus flash werkt normaal. In google las ik al dat ik niet alleen ben met dit probleem maar een oplossing vond ik nog niet.

Laatst bewerkt:
@luron ,

Je weet dat je ook een bericht kan aanpassen daarom de laatste twee berichten even samengevoegd.

Oplossing gevonden. Als ik niet firefox gebruik maar de gewone standaard meegeleverde browser gebruik, en voor de betreffende website de desktopweergave vraag wordt de video in de browser geopend.
In firefox de desktopweergave vragen helpt niet.
dank voor al je antwoorden, ikplaats nu de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan