video/audio editing pc build €1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Mijn vader wilt een nieuwe pc om muziek te maken en video's te bewerken. Hij heeft nu een oude ****** mac en wilt gewoon heel graag een high end super pc. Zijn budget is 1000 euro.
Het budget lijkt me wat aan de hoge kant voor zijn bedoelingen, wat hij het meeste doet is namelijk muziek maken. Maar dat is wat hij uit wilt geven dus ik hoop dat jullie goede adviezen hebben. Ik zou namelijk niet weten hoe ik die 1000 euro moet verdelen over de onderdelen. Hij wilt per se 32GB ram. Ik weet niet of dit nodig is (hij weet niet eens het verschil tussen ram en cpu...), maar dit wil hij graag dus ja. :p

Ik bouw de PC voor hem en installeer windows, dus het budgetg van 1000 euro gaat alleen naar de onderdelen. Hij wilt er ook hackintosh op dus ik denk dat dit een beetje is wat ik ga moeten gebruiken.

Alvast bedankt :)

EDIT:
Ow ja, hij wilde ook 2TB HDD. En een SSD als dat binnen het budget past, maar dat lijkt me wel. En de PC moet zo stil mogelijk zijn.

Is er ook nog een monitor die jullie buiten dit budget aanraden? Hij wilt wel graag een monitor met net zo een mooie weergave als een mac.

Laatst bewerkt:
Een mooie start vindt je hier.
32 Gb is volledig over de top, 16 Gb is ruim voldoende.
Voor video-editting heb je ook geen beest van een videokaart nodig, wel een dikke processor dus een dikke Core i7 is aan te bevelen.

Een mooie start vindt je hier.
32 Gb is volledig over de top, 16 Gb is ruim voldoende.
Voor video-editting heb je ook geen beest van een videokaart nodig, wel een dikke processor dus een dikke Core i7 is aan te bevelen.
Wat zou ik ongeveer uit moeten geven dan aan een gpu? Als CPU heb ik nu de Intel Core i7 4790K

Het feit dat Adobe CS 4/5 max. 32 Gb ram kan gebruiken wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
Zelf doe ik ook aan video editten met Pinnacle Studio en ik heb een core i7 met 16 Gb ramm aan boord wat, zelfs met video-projecten tot 1 uur lengte, nog nooit volledig gebruikt is dus 32 Gb is in mijn beleving overbodig naar dat is uiteraard aan jezelf, het is ook niet mijn portemonnee.
Wat de videokaart betreft: met muziek maken / bewerken is het gebruik van 2 of meer schermen wellicht makkelijk ( zelf gebruik ik er 2 ), mijn keuze zou zijn iets van een GTX750ti of iets gelijkwaardigs..
Dan kom je met je budget ook aardig weg :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan