(video) bestanden op externe harde schijf niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel123

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Op mijn (WD Elements) harde schijf stond 100 gig aan videobestanden. Maar door een virusscan door de schijfcontrole van Windows (wat ik wel denk, omdat ik zag dat er videobestanden verplaatst werden) bij het opstarten van Windows zijn deze bestanden niet meer zichtbaar.

De hele map 'Filmbeelden' is weg. In deze map stonden alleen maar AVI bestanden. De overige mappen (gedownloade bestanden zoals film en software) staat er nog gewoon en werken

Het vreemde is dat de videobestanden nog wél gewoon in Gigabyte aanwezig zijn, namelijk 100 gig.

Ook via Windows verkenner zijn de bestanden niet zichtbaar, 'verborgen mappen weergeven' staat uiteraard aan. Na het ontbreken van de bestanden heb ik de schijf gedefragmenteerd. Edit: Ook heb ik systeemhestel geprobeerd, en de HDD op een andere computer aangesloten.

Hopelijk kan iemand me helpen met het terugkrijgen van deze waardevolle bestanden.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Helaas zijn daarmee de video bestanden ook niet zichtbaar geworden...

Ook systeemherstel heb ik geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Aan recover programma's had ik nog niet gedacht. PC inspecter File recovery heeft ooit wel eens wat teruggehaald. Zal Recuva strals eens proberen.

Op een andere PC vond 'ie de bestanden ook niet. Je weet maar nooit :) Maar helaas...

'Op een andere PC vond 'ie de bestanden ook niet. Je weet maar nooit Maar helaas...'

Wat bedoel je hiermee ?

De harde schijf op een andere PC aangesloten. Waar 'ie de bestanden dus ook niet vond.

Bij de quick scan vond ie maar liefst 2 avi bestanden, en heel wat PEK files (monteerbestanden). Nu dus maar een deed scan...

Gisternacht gescant met Recuva, maar als de stroom er dan 's morgens in heel het dorp er af ligt... Dus die middag weer gescant, 7 uur (!) verder en hij vond heel veel avi bestanden. Er stonden geen namen bij, dus erg handig is dat niet. Veel extra werk.

1 uur voordat de scan van Recuvva afgelopen was probeerde ik het maar even snel met PC Inspector, en binnen 2 minuten een hele lijst met AVI bestanden mét naam. :shocked:
Morgen de bestanden terugzetten en dan is alles opgelost.

Mijn dag kan niet meer stuk. Als ik alles opnieuw op zou moeten nemen.... Pfffiew!

Bedankt!!!

:thumb:

Fijn te horen, dat je bestanden gered zijn !

Jouw ervaring met PC Inspector is dus beter dan die met Recuva ?

Ja.

Recuva vond bij de korte scan zo'n 1 procent van wat 'ie bij de uitgebreide scan vond. Die scan duurde 7 (!) uur. En de bestanden werden niet allemaal (alle AVI's in dit geval niet) bij naam weergegeven.

PC Inspector File Recovery deed het snel (nog geen minuut) en geeft alles met naam weer.

Recuva had de bestanden waarschijnlijk dus ook wel gered, maar dan kon ik van 200 AVI's gaan uitzoeken, gaan ordenen en zijn de videoprojecten onbruikbaar.

Toch wat te vroeg gejuicht... 75 procent van de bestanden is terug. Heel makkelijk ging het ook, té makkelijk dus. 25 procent van de bestanden is nog steeds weg...

Nu met andere recovery programma's proberen tóch nog wat te vinden. Of weet iemand nog een andere optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan