Video bewerking PC - 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holymaker

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Budget Ik heb ongeveer 800 euro te besteden aan een computer waarmee optimale videobewerking mogelijk is (800 euro is dus alleen bedoeld voor de kast, zonder beeldscherm).
Doel Het doel is om met deze pc video bewerking optimaal te kunnen uitvoeren. Denk dan aan Adobe After Effects en dochter programma's.
Hoe belangrijk is stilte Is niet relevant.
Assemblage Hardware assembleren.

Opties:
- Voldoende ram.
- Voldoende opslagcapaciteit (500 gig – 1 tb).
- Videokaart voldoende voor bewerking AE.
- ESATA verbinding.
- FIREWIRE.
- Video / audio plugin.
- Kaartlezer. (SD).
- Usb poorten.
Belangrijk: Optimaal kunnen afspelen / editen van video's, dus hoog ram geheugen met voorkeur.

Besturingssysteem Windows seven, (al in bezit)
Andere Software Al in bezit.

Randapparatuur Grotendeels in bezit, mogelijk converters o.i.d. nodig voor het converteren van bijvoorbeeld beeldmateriaal.

Alvast bedankt

Ik denk dat die eerste het beste is voor video bewerking want je heb er veel ram voor nodig (video kaart hoeft geen high end kaart te zijn )

Ik denk dat die eerste het beste is voor video bewerking want je heb er veel ram voor nodig (video kaart hoeft geen high end kaart te zijn )

Het is echt een superpc van een supermerk.

Ik heb 2 Medions in huis. 1 Laptop en een PC. Allebei super.

Zou je niet beter nog even wachten om te horen of iemand iets kan samenstellen? Ik bedoel maar je hebt nog 100 euro overschot als je die medion koopt.

Een complete pc van Medion - Supermerk, trust me.-
http://www.medionshop.nl/mdshop/app...05A4B2237E23B071B77E1000000AA38DB1F)/.do?rf=y

6 GB DDR3(!) Da's geweldig snel.

EDIT:

En deze heeft 3 GB ddr3. Maar betere processor
http://www.medionshop.nl/mdshop/app...05A4A52CA6AB29B7317E10000000A00005C)/.do?rf=y

trouwens volgens mij hebben die pc geen card raider dus kunnen ze geen SD lezen
(je kan ze er wel in zetten voor een niet al te hogen prijs) bijvoorbeeld deze http://www.salland.eu/product/37369/scythe-floppy-card-reader-combo-zwart-yd-8v08-bk.html

Tegenwoordig is elke medion pc uitgerust met een veelzijdige cardreader. Als je naar de foto kijkt van die van €479 ofzo, dan zie je dat klepje open. De cardreader zit achter dat klepje

Ik zou toch wachten tot iemand wat samenstelt.
Die eerste met 6gb: die processor heeft een dual channel geheugen controller en daar kun je dus beter 2×2GB in stoppen dan 3×2GB. Dus die met die extra 2GB zal je geen verschil merken.
Die 2e: ipv 3GB kun je toch beter 4GB hebben. zeker als je met AE aan de slag ga

Je kan even het laatste systeem in mijn topic (allround pc €1100) checken. Als je alles eraf haalt wat je niet nodig hebt (beeldscherm etc) kom je rond de 790 dacht ik ;).

Ik weet niet waar je dit op hebt gebasseerd, maar een videokaart speelt zeker weten een grote rol bij video editing. als je een video wilt renderen in after effects in hoge qualiteit kan dit erg lang duren, omdat after fx elke frame afzonderlijk opslaat. hij laad ze allemaal opnieuw in steeds opnieuw en daar gebruik je vooral je videokaart bij.
mijn voorkeur voor een videokaart is bijv. de HD5470 1GB. of de nvidia GeForce 9800GT 1GB.
4 gigabyte ddr3 ram is ook voldoende, DOE ER GEEN 6 GIGABYTE IN! ik zal kort uitleggen waarom.

ram geheugen kan alleen per 2 samenwerken. dus 2 x 2GB. = 4 GB. de laatste 2 zou afgezonderd van de andere werken en is dus waardeloos omdat dit het weer een stukje langzamer maakt. en RAM geheugen van 3 GB bestaat niet.
2 x 4GB is natuurlijk helemaal mooi want dat werkt perfect samen (in de meeste gevallen)

hopende je weer wat goede informatie gegeven te hebben sluit ik af met een vriendelijke groet,
Steventt:thumb:

Laatst bewerkt:
Windows herkent in de 32 bitversie van de 4 gig ongeveer 3.3 gig aan geheugen. Wil de meer kunnen gebruiken zal je de 64 bit versie moeten installeren. 6 gig heeft dus met de 32 bit versie sowieso geen meerwaarde.

Laatst bewerkt:
ik dacht dat als 4 Gb RAM de bedoeling was, er wel een 64 bit OS op komt te staan? je merkt het verschil in snelheid wel hoor.

even een kleine tip, als je in after effects werkt, download dan de Open GL software. en vink de optie dan aan in AE. hier wordt hij weer een stuk sneller door.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan