video bewerking

• Onderwerp starter Onderwerp starter CorV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CorV

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Enkele weken geleden heb ik een nieuwe PC gekocht, met Windows 7 en met o.a. een snelle videokaart, speciaal voor videobewerking. Ik wil met Magix Video deluxe 2008 PLUS een aantal vakantiefilmpjes, die nu nog in ruwe vorm op een DVD staan, bewerken. Een vroegere kennis, die ik al lang uit het oog verloren ben, heeft die ooit vanaf videocassettes op die DVD gezet. Nadat ik de gewenste bestanden vanaf die DVD op de harde schijf had gezet, wat goed gelukt is, probeerde ik ze bij Magix te importeren. En hier gaat het fout, zodra ik ze probeer in te voeren zegt Magix dat hij het bestand met de naam LG RC 590M.title1. DVDRip met extensie .avi niet kan lezen. In Windows Media Player worden de bestanden overigens zonder mankeren afgespeeld.
Nog even iets, alhoewel ik geen totale digibeet ben, zal waarschijnlijk mijn leeftijd, 72, een rol spelen bij het minder snel snappen van de materie. Eigenlijk zou ik in een Jip en Janneke's stijl naar de oplossing geleid moeten worden. Bijv. wat betekent DVDrip precies. Iemand heeft me al aangeraden om m.b.v. het programma DVDshrink tot een oplossing te komen.

beste CorV..,

Ik ben zelf in 't bezit van MagicVideodeLuxe 6. Dit is een goed programma, met een aantal eigenaardigheden. 't Werkt wel, maar omdat video bewerkingen nogal veel data ruimte kosten kan de bewerkingstijd soms lang duren.

Als de avi niet in MagicVideo geladen wordt en in WindowsMediaPlayer wel goed afspeelt wilt dit zeggen dat de avi bestanden onder een zgn. "codec" zijn geschreven.

Een avi file wilt eigenlijk zeggen: Audi Video Information.
In 't begin was dit een standaard file voor windows, maar later zijn er steeds meer manieren gekomen om deze extentie in te pakken om ze sneller te laten afdraaien.
Ze heten nu vaak nog wel *.avi, maar er zitten verschillende versie's achter.
Je hebt de enkel frames avi : alle beeldjes in 't file gecomprimeerd, Cinec Audio Codec, etc.

Daar U over oude opnamen schrijft heb ik 't vermoeden, dat er een codec in de avi files wordt gebruikt, die MagicVideo niet kan lezen.
Dus zult U de video.avi eerst naar de juiste extentie moeten schrijven.
Aangezien deze toch op een DVD staan kunnen ze niet ouder zijn dan een jaar of 8.

Om het simpel te houden vraag ik me af of U deze video avi in WindowsMovieMaker kunt laden.
Deze zou van de bestanden naar een passende avi kunnen schrijven, die misschien wel in MagicVideo te laden is.

DvD-rippen is een programma om bestanden te converteren naar een computer.
U hebt dus eigenlijk door Uw bestanden van de DVD naar Uw computer te zetten een DVD geript. In WindowsMediaPlayer zit ook een mogelijkheid om DVD te rippen.
Dit wordt meestal gedaan om de hoeveelheid data van de DVD in te klinken zodat er minder data voor archiveren overblijft dan oorspronkelijk. Dat de kwaliteit afneemt is natuurlijk logisch.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ripper

:)

Laatst bewerkt:
Magix Video de luxe

Hallo Gimli, Ik heb één en ander in Moviemaker geladen en kan het daar ook in afspelen. Maar hoe krijg ik dit als een verteerbaar hapje in Magix Video. Misschien voor de één simpel maar voor mij toch een probleem. Dus wees een beetje geduldig met me.

De volgende stap is om de bestanden in MovieMaker,
nadat U de naam van de bestanden op de onderste filmbalk hebt geladen,
via:

3:Film Afwerken
Opslaan op deze computer

Wizzard film opslaan =>

Overige instellingen DV-AVI (Pal).

het bestand weg te schrijven.

Let er wel op dat deze instelling een groot beslag legt op Uw geheugenruimte.
Een fimlpje van 3minuten kan al gauw 500Mb worden.
Probeer eerst een klein gedeelte van een film, als dat lukt, kunt u altijd verder gaan.
Waarschijnlijk is 't dan wel mogelijk om de film in MagixMusicVideo te laden.

DVD Shrink werkt ongeveer op dezelfde wijze, nml avi en mpg decoderen, en daarna weg schrijven naar een lang stream formaat, wat voor DVD formaat van toepassing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan