Enkele weken geleden heb ik een nieuwe PC gekocht, met Windows 7 en met o.a. een snelle videokaart, speciaal voor videobewerking. Ik wil met Magix Video deluxe 2008 PLUS een aantal vakantiefilmpjes, die nu nog in ruwe vorm op een DVD staan, bewerken. Een vroegere kennis, die ik al lang uit het oog verloren ben, heeft die ooit vanaf videocassettes op die DVD gezet. Nadat ik de gewenste bestanden vanaf die DVD op de harde schijf had gezet, wat goed gelukt is, probeerde ik ze bij Magix te importeren. En hier gaat het fout, zodra ik ze probeer in te voeren zegt Magix dat hij het bestand met de naam LG RC 590M.title1. DVDRip met extensie .avi niet kan lezen. In Windows Media Player worden de bestanden overigens zonder mankeren afgespeeld.
Nog even iets, alhoewel ik geen totale digibeet ben, zal waarschijnlijk mijn leeftijd, 72, een rol spelen bij het minder snel snappen van de materie. Eigenlijk zou ik in een Jip en Janneke's stijl naar de oplossing geleid moeten worden. Bijv. wat betekent DVDrip precies. Iemand heeft me al aangeraden om m.b.v. het programma DVDshrink tot een oplossing te komen.
Nog even iets, alhoewel ik geen totale digibeet ben, zal waarschijnlijk mijn leeftijd, 72, een rol spelen bij het minder snel snappen van de materie. Eigenlijk zou ik in een Jip en Janneke's stijl naar de oplossing geleid moeten worden. Bijv. wat betekent DVDrip precies. Iemand heeft me al aangeraden om m.b.v. het programma DVDshrink tot een oplossing te komen.