Video bewerkings pc/Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler12

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
hallo leden van helpmij ik had een paar vragen wat betreft een videobewerkings/gaming pc: (gaming is niet noodzakelijk)

Wat is een goede configuratie

zit er verschil tussen (qua kwaliteit ) Amd en Intel want een intel i5 quad core kost 188 en een Amd six core 144!!!

Beeldscherm,Muis,toetsenbord,Windows 7 heb ik al

Mijn budget is ongeveer 600-700 euro

Laatst bewerkt:
een i5 2500 is dan ook een stukje krachtiger dan een AMD Six core zeker als je gaat gamen

Laatst bewerkt:
Allereerst harstikke bedankt voor uw reactie !!:thumb:
Wat voor videokaart is geschikt voor videobewerking/gaming
En hoe kan het dat de i5 quadcore sneller is dan de six core van AMD???

de Six core gebruikt een architectuur die trager is
verder kunnen games niet alle cores die de Phenom x6 cpu heeft aanspreken en dan heb je zo 40% prestatie verlies
Quad core's doen het vooralsnog beter dan Hexacore cpu's als het gaat om gaming

en dan heb je ook nog het fijt dat je de I5 2500K met gemak naar 5GHz kunt overklocken

is de six core ook niet in het voordeel met videobewerking?
Ik zelf heb Intel ook hoger dan AMD ( mischien ook omdat ik dat merk ken en AMD niet echt heel goed )
PS kunt u mischien een samenstelling voor mij maken die geschikt is voor videobewerking/gaming
Is dit mogelijk met 600 a 700 euro?

Laatst bewerkt:
ligt er aan welke programmas er gebruikt worden voor videobewerking
als dit bij windows movie maker blijft en photoshop dan is de I5 2500 gewoon de beste keuzen

zo niet en je wilt echt zwaar gaan compileren dan zou de phenom x6 een betere optie zijn

Ik gebruik vooral Adobe after effects en Sony vegas.
Volgensmij kun je met after effects van alle cores gebruik maken. Sony vegas weet ik niet zeker.
Is de AMD dan wel in het voordeel?
En is AMD even betrouwbaar als intel

amd is even betrouwbaar als intel en voor CS5 is het idd beter om voor de phenom x 6 te kiezen

hartelijk bedankt voor uw reactie(s)
Dit word mijn laatste vraag kun je op de AMD phenom ook gamen??

ja dat kan prestatie's zijn wat minder maar voor de games van nu is dat geen probleem

Hallo firestom heel erg bedankt voor je snelle reacties al mijn vragen zijn opgelost!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan