VIDEO BUS (slotje) ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurre35

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem.
Ik heb een SIS onboard video kaart deze werkt niet meer zo goed en is aan de slechte kant met prestatie.

Daarom wil ik nu over gaan tot een gewoone video kaart, alleen nu ben ik eens gaan zoeken maar tot mijn verbazing kan ik geen video kaart vinden die in mijn moederbord past

(zie bijlage voor mijn bus (slotjes) op mijn moeder bord)

Ik heb 2 lege witte bussen die beginnen met een lange spleet en aan het eind zit een klein spleetje aan het einde zit geen klipje voor een haakje dus je kunt daar geen video kaarten aan vast maken met een haakje.

Dan heb ik nog een buine bus boven aan die heeft 1 lange spleet en aan het einde heeft deze wel een bevestiging haakje (wat aan de rechter kant van een kaart zit.

Wie kan mij helpen??

Alsjeblieft help me ik kan niet verder.

Bijlagen

• Bus.JPG
    Bus.JPG
    29,2 KB · Weergaven: 34
Dat bruine slot is een AGP(Videokaart) slot, hiervoor zijn nog wel videokaarten te koop hoor.:)

veel mensen raden dan een x1950pro aan van ati.
deze raad ik zelf ook aan omdat het een DX9 higend kaart is.
voor dx10 is er zelfs een oplossing een hd2600pro maar dit is een niet al te beste midrange kaart.
of voor nog meer prestaties maar wel veel duurder een 1950xt.
maar mijn voorkeur gaat dan naar een sapphire x1950pro.

Ik denk niet dat hij high-end gaat gamen o.i.d., dus een bezoekje aan marktplaats kan ook goede resultaten hebben. Keuze van de videokaart ligt aan wat je ermee doet.

ja bedoeld die witte die zijn beetje heel oud voor videokaarten.

je kunt het beste wat jwamd al zei een x1950pro kopen.

Dat hoort zo. Heb het bij alle AGP kaarten die ik in mijn handen heb gehad, gezien.

ja heb je goed gezien maar je hebt er 2 versies van dat is de agp versie dat is de goede. die past er wel in.

je hebt ook nog een pci-e maar die past niet in jou moederbord.

Laatst bewerkt:
Om even voor TS de afkortingen op een rijtje te zetten:

AGP: Accelerated Graphics Port
PCI-E: PCI-Express

Er zijn zelfs 6 verschillende soorten AGP aansluitingen.
De sleuven in de kaarten worden gebruikt om te voorkomen dat je hem in een niet compatible slot plaatst, als een slot geen geen bruggen bevat is die dus compatible met elke AGP kaart die er in past.

full.png

Goed werk

Heey goed werk allemaal super snel dank u,

We zijn nu al een heel eind.
Even nog een op een rijtje:

Ik heb een slot in slot in mijn computer zonder bruggen.
Het is dus 1 lange spleet waarin elk type AGP in past (Klopt toch?)

Kan bijvoorbeeld de volgende video kaart erin:

Club3D ATi Radeon X1550

Mvg Jurre

Bijlagen

• Club_3D_X1550__746193.jpg
    Club_3D_X1550__746193.jpg
    5,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Klopt.

Die videokaart die je aanhaalt kan je er makkelijk inzetten, no problemo.

Toch zou ik kiezen voor een X1650 pro, de X1550 heeft een 64bits geheugenbus tegen 128bits bus van de X1650 en dat verschil ga je echt merken.
X1550
X1650 pro

Toch zou ik kiezen voor een X1650 pro, de X1550 heeft een 64bits geheugenbus tegen 128bits bus van de X1650 en dat verschil ga je echt merken.
X1550
X1650 pro

Oke bedankt,
kun je mischien een link geven naar een site waar meer info over die kaart op staat die jij aanraad. dan kan ik zelf dingen vergelijken zoals prijs enz.

mvg jurre
bedankt!

Oke bedankt allemaal,

Alle AGP slotjes passen dus in mijn universele AGP bank

mvg jurre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan