Video Driver, directx,besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Berichten
168
Ik heb dus een probleem met mijn pc, gisteren heb ik een spel gedownload van ongeveer 8mb en wanneer ik dat spel startte gaf het spel als response: your hardware dus not support Directx8.0, dus dowloadde ik de Directx9.0 (de laatste versie van directx) en wanneer ik het spel nu opstart krijg ik nog steeds dit antwoord..
Ook zijn er spelletjes bv: Gta2, NHL 2002,...die ik vroeger (toen ik win 98 had) wel kon spelen en nu niet meer, momenteel heb ik Windows 2000 Pro edition, en mijn video kaart is NVidia Riva 128/128ZX met een geheugen van 8mb en mijn ram geheugen van mijn pc bedraagt 256mb...
Wat zou ik hiermee kunnen doen, is er iemand die mij zou kunnen helpen?
 
Geplaatst door MisterInsane
Ik heb dus een probleem met mijn pc, gisteren heb ik een spel gedownload van ongeveer 8mb en wanneer ik dat spel startte gaf het spel als response: your hardware dus not support Directx8.0, dus dowloadde ik de Directx9.0 (de laatste versie van directx) en wanneer ik het spel nu opstart krijg ik nog steeds dit antwoord..
Ook zijn er spelletjes bv: Gta2, NHL 2002,...die ik vroeger (toen ik win 98 had) wel kon spelen en nu niet meer, momenteel heb ik Windows 2000 Pro edition, en mijn video kaart is NVidia Riva 128/128ZX met een geheugen van 8mb en mijn ram geheugen van mijn pc bedraagt 256mb...
Wat zou ik hiermee kunnen doen, is er iemand die mij zou kunnen helpen?

Win2000 ondersteunt voor jouw videokaart geen Direct3D-versnelling.

Typ maar es bij Start-Uitvoeren, dit: dxdiag. Ga dan naar tabblad Beeldscherm en kijk of alle 3 functie's ingeschakeld zijn.

nVidia zelf heeft ook geen drivers van je kaart voor Win2000.
Kijk maar es: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=riva_drivers

Als ik jouw was, zou ik weer terug gaan naar Win98, of een andere videokaart aanschaffen. Bijvoorbeeld een nVidia Riva TnT2.
 
Laatst bewerkt:
ja idd

ja das juist nu zie ik da ook, lol, ben er vet mee, nu weet ik waarom ik al een half jaar geen games meer speel lol, wa zou ik nu best doen? ik kan nie truggaan naar windows 98 want dan zou ik trug problemen hebben met mijn verschillende harde schijven... is Windows Xp dan enkel de oplossing? of zijn er nog mogelijkheden, linux miss?
thx voor die vlugge reactie
 
Re: ja idd

Geplaatst door MisterInsane
ja das juist nu zie ik da ook, lol, ben er vet mee, nu weet ik waarom ik al een half jaar geen games meer speel lol, wa zou ik nu best doen? ik kan nie truggaan naar windows 98 want dan zou ik trug problemen hebben met mijn verschillende harde schijven... is Windows Xp dan enkel de oplossing? of zijn er nog mogelijkheden, linux miss?
thx voor die vlugge reactie

Windows XP valt af, deze draait namelijk op dezelfde ''motor'' als Win2000, alleen is wat nieuwer. Het probleem zal weer terugkomen.

Ik weet niet of een andere videokaart aanschaffen een optie is? Dan kan je Win2000 in ieder geval houden.

Linux, tsjah. Je kan hier lang niet alle games op spelen.

Dus dan blijft Win98 over. Wat is et probleem met je harde schijven dan in Win98?
 
Probleem bij win 98

het probleem bij win 98: ik had te weinig plaats op mijn harde schijven en heb er twee laten bijplaatsen van 10gb, telkens wanneer ik opstartte was mijn register leeg, en moest ik dus telkens beeld opnieuw instellen, internet opnieuw installeren,...
dus dat zie ik niet onmiddelijk als een optie, een nieuwe 3d kaart zou wel een optie kunnen zijn,...
Welke zou je me dan aanraden?
 
Een nieuwe videokaart kost haast niks meer.

Ik laat hier 2 modellen zien, die waarschijnlijk voor jouw doeleinden snel genoeg zijn:

1) De nVidia Riva TnT2 heeft 32 mb aanboord en is er in AGP-variant. Deze kaart kan Gta2, NHL 2002 uitstekend aan. Ook kan je zo Win2000 houden, omdat Win2000 deze kaart volledig ondersteund. Ben je van plan ook de nieuwere games te spelen, dan is deze kaart niet altijd krachtig genoeg.

Technische specificaties:
- AGP 2x
- 32Mb SDRAM
- werkt onder Windows 95, 98, ME, 2000 en XP

Prijs: €29,50 bij Norrod.

--------------------------------------

2) De nVidia Geforce 2 MX400 is sneller dan de TnT2 en is er in 2 varianten; AGP en PCI. De PCI is trager, maar toch duurder dan de AGP-variant. De kaart heeft 64mb aanboord en kan zwaardere spellen aan dan de TnT2, maar voor de allernieuwste games is hij niet krachtig genoeg. Ook deze kaart wordt volledig ondersteund door Win2000.

Technische specificaties:
- 64Mb SDRAM
- AGP
- nVIDIA 2nd Generation 256-bit GeForce2 MX400 GPU.
- Integrated 2ND- generation T&L engine.
- 800-Mtexels Fill Rate.
- 25M triangles/sec setup.
- nVIDIA QuadEnging Technology
- Cube environment mapping
- Order independent Full Scene Multisample Anti-aliasing.
- 32-bit color with 32-bit z/stencil.
- DirectX and S3TC texture compression.

Prijs: €45,00 bij Norrod.

Mijn advies; ga voor de nVidia Geforce 2MX 400. Deze kaart is sneller dan de TnT2 en is zijn prijs dubbel waard.

Je moet alleen even weten of je moederbord een AGP-poort aanboord heeft.
 
Laatst bewerkt:
nVidia Geforce 2 MX400

dan zal ik waarschijnlijk een nVidia Geforce 2 MX400 kopen, waar kan ik zien of ik AGP poort heb? :-s
 
Heb je nog het boekje van je moederbord?Download anders het programmaatje Aida32. Deze geeft enorm veel informatie over je pc weer.

Download hem hier:
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_340.exe

bekijk de bijlage om te zien waar je moeten wezen:

attachment.php
 

Bijlagen

  • aida.jpg
    aida.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 73
AGP

ik vind het niet op die plaats maar wel bij chip set daar staan AGP eigenschappen, agp doorvoergrootte is 64mb...
thx voor de hulp
 
Re: AGP

Geplaatst door MisterInsane
ik vind het niet op die plaats maar wel bij chip set daar staan AGP eigenschappen, agp doorvoergrootte is 64mb...
thx voor de hulp

Dan heb je een AGP-poort! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan