Video en Geluid naar lcd-tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik heb een lcd-tv en daar heb ik een vga-kabel naar mn laptop bij aangesloten, waardoor ik het beeld van mn laptop op mn lcd-tv zag. Omdat ik hier nog geen geluid door kreeg (of kan dit wel en ligt dít aan mijn instellingen ofzo?), heb ik een kabel van mijn koptelefoonuitgang op mijn laptop met 3 tulp-pluggen naar mijn lcd-tv ingeplugd.

Nu krijg ik alleen het geluid door een ander input-kanaal dan het beeld. (Beeld via RGB en geluid via AV2). Kan ik via instellingen zorgen dat dit door hetzelfde input-kanaal komt, of op een andere manier geluid bij het beeld krijgen?

Beeld en geluid op hetzelfde kanaal aansluiten. Anders zou je het geluid ook nog via een versterker kunnen laten gaan.

En hoe zou je dat geluid dan op hetzelfde kanaal aan kunnen sluiten?

En nog een vraagje: Is het eigenlijk niet mogelijk om geluid via de vga-kabel te laten komen? Bijvoorbeeld door de tv als luidspreker aan te wijzen, ergens bij de configuraties?

Nee VGA is alleen voor beeld. Je kan misschien wel als er TV out op de laptop zit een tulip aansluiting gebruiken(geel) en daarbij het geluid(rood en wit/zwart) aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan