Video Geheugen Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb een Nvidia Gforce 8500 GT 512mb, deze kaart heeft 1200mb gedeelt met mij RAM geheugen. in totaal heb ik dus 1700mb video geheugen, ik heb 3 gig RAM maar verspil al 1 gig aan vista, klinkt allemaal heel leuk maar wat is nou het voordeel van zoveel video geheugen? en benadeelt dit mijn RAM geheugen? zo ja, hoe kan ik er voor zorgen dat hij het niet meer deelt?

bvd meh

Laatst bewerkt:
Ik ga er even van uit dat dit gaat over een notebook ;)
Het is als je niet gamed of wat dan ook niet zinvol om zoveel videogeheugen te hebben!
Ik zou gewoon al je RAM geheugen gebruiken waar het voor bestemd is en niet voor extra videogeheugen.
Ik denk dat je dit kan aanpassen in de BIOS.

Groot videogeheugen is handig bij grootte resoluties, denk aan HD, dus als je je noteboek (of PC) aansluit op een HD-tv, de textures zijn dan groter en je hebt dan meer videogeheugen nodig.

Maar!

Deze sharedmemory, of turbocache optie, is niet echt erg.

Je videokaart kan 1200 MB reserveren van je RAM. Dus als je gewone videogeheugen (RAM) tekort schiet, kan deze 1200MB worden ingezet.

Op momenten dat je deze 1200mb videogeheugen niet nodig hebt, zal het ook niet 'afgepakt' worden van je systeemgeheugen.

Dus deze optie kan geen kwaad lijkt mij, maar is er alleen voor dat goedkopere chipsets en videokaarten toch op hoge resolutie kunnen draaien.

By the way, je kunt deze optie (bijna) nooit uitschakelen via de BIOS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan