Video geheugen uitbrijden via interngeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
[

Goedendag Wie kan me helpen. Ik wil dus m'n video geheugen uitbrijden via m'n intern geheugen naar 64 of meer mb. heb video on board
Heb me laten vertellen dat zoiets via m'n bios gaat iemand een idee hoe ?
Ik vindt het toch eng om in bios te gaan als je er weinig van snapt.

ALVAST BEDANKT:(

Laatst bewerkt:
Dat uitbreiden werkt alleen als je een "on board" videokaart hebt met "shared" geheugen.... dan kun je in bios redelijk eenvoudig aanklikken hoeveel geheugen je wilt toewijzen.... heb je dat niet... dan kan het niet....

Dat uitbreiden werkt alleen als je een "on board" videokaart hebt met "shared" geheugen.... dan kun je in bios redelijk eenvoudig aanklikken hoeveel geheugen je wilt toewijzen.... heb je dat niet... dan kan het niet....
Hoe weet ik dat ?

Wat is het? Een PC of een laptop?
Welk merk en type?

Wat is het? Een PC of een laptop?
Welk merk en type?
Het is een PC met een msi moederbord
moederbord naam MSI ms 6368 Heb ik met het progamma everest Home edition kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Ja dat schiet al lekker op.... MSI heeft ondertussen al zo''n paar duizend moederboarden uitgebracht sommigen met en velen zonder shared video....

Download hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html even Everest... daarmee kun je elk onderdeel van je PC identificeren, en vertel daarna het type moederboard.....

Ja dat schiet al lekker op.... MSI heeft ondertussen al zo''n paar duizend moederboarden uitgebracht sommigen met en velen zonder shared video....

Download hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html even Everest... daarmee kun je elk onderdeel van je PC identificeren, en vertel daarna het type moederboard.....
Type 05/27/2002-601-686b-6a6lim49c-00
Geintegreerde grafische kaart trident cyberblade
8mb frame buffergroote

OK, sorry, opeens was er een typenummer....
Deze kaart heeft "on board" video zo te zien [Blade 3D], heb je er geen losse videokaart bij gezet? Of zat die er misschien ook in? Zo niet dan kun je bij het opstarten op DEL drukken, dan kom je in BIOS en kun je daar bij "Peripherals" het video geheugen aanpassen.....

OK, sorry, opeens was er een typenummer....
Deze kaart heeft "on board" video zo te zien [Blade 3D], heb je er geen losse videokaart bij gezet? Of zat die er misschien ook in? Zo niet dan kun je bij het opstarten op DEL drukken, dan kom je in BIOS en kun je daar bij "Peripherals" het video geheugen aanpassen.....

Prima ik ga het proberen Hartelijk dank. Gerrit

Verder niet stiekem iets wijzigen in BIOS .... dan kan het apparaat zomaar ineens de "hik" krijgen.... verder is het niet "eng" .......

Verder niet stiekem iets wijzigen in BIOS .... dan kan het apparaat zomaar ineens de "hik" krijgen.... verder is het niet "eng" .......
Sorry maar kan er geen video geheugen in terug vinden. Heb er alles bekeken maar kon ook niets vinden met evt 8mb wat k ohoog kon brengen:evil:

Ben ook wat verder gaan Googelen... en inderdaad, je zit vast aan die 8 Mb, tenzij je er een PCI videokaart inzet.... maar die zijn ook niet meer zo gemakkelijk te vinden [behalve op Marktplaats.nl], het meeste is nu PCI-e ...... verder schijnt het een ultra stabiel moederboard te zijn.... Jammer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan