video gesprekken werken niet verkeerde instelling router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rally

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik zit met voor mij een zeer vervelend probleem. Familie van mij woont ver weg. De enigste manier waarop ik ze af en toe nog eens kan zien is via de webcam. Of af en toe in real life maar dat is niet zo vaak.
Natuurlijk is via een videogesprek helemaal super. Maar mijn probleem is dat bij mij videogesprekken niet werken.
Welke versie WLM maakt geen verschil.
Bij WLM staat; Er is verbinding met internet via een niet-UPnP symmetrische NAT. (Administrator) Verder staat er dat er een directe verbinding is.
Nu heb ik een modem van telfort (20 MB) en een router van sitecom.
Ik ben er achter dat videogesprekken het wel gewoon doen als ik via de kabel een verbinding heb tussen mijn laptop en modem van telfort.
Zodra ik de router er weer tussen hang, kan ik het wel schudden.
Herhalend geluid, langzame beelden.
Houd ik een videogesprek tussen twee laptops hier in huis, dan gaat het wel goed.
Nu snap ik ook wel dat er iets in mijn router niet goed moet staan.
Ja, maar wat? Ik heb me suf gezocht, gegoogled etc.
Ik zie het niet..
Iemand misschien een idee? Please? Ben ten einde raad. Op verschillende forums hebben ze geen antwoord voor mij. Ik hoop toch echt hier meer succes te hebben.

B.V.D

* Heb je een adsl of kabel aansluiting
Telfort internet tot 20 mb en telefonie.
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
windows vista op laptop en xp op een computer (bij beide werken de videogesprekken niet)
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
Kaspersky internet security 2008
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Sitecom (welk type weet ik zo 123 niet.) mocht dit noodzakelijk zijn zoek ik het nog even op.)
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan.
Kaartje in de pc van sitecom en in de laptop een ingebouwde Intel 802.11 a/b/g/n 1 x 2 (MIMO)
 
Laatst bewerkt:
probeer eens skype

Ja, dan gaat dan toch ook niet werken.
En tevens is het de bedoeling dat het gewoon werkt in WLM.
Zou ik skype gaan gebruiken moet ik mijn familie aan de andere kant ook zover krijgen om skype te installeren.. Wat ze eens eerder hebben gedaan en daar toen niet zo tevreden over waren.

Is er niemand die voor mij een stap voor stap plan heeft om te kijken welke instelling er mogelijk verkeerd staat in mijn router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan