Video hapert / stotert van website, zelfde video op youtube werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

josieboy

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Geachte Forumleden,

Ik heb het probleem dat video's via websites stotteren / haperen bij afspelen. Als ik op de youtube button van het filmpje klik en hetzelfde filmpje op youtube.com afspeel heb ik nergens last van. Dit heb ik op meerdere website en met allerlei verschillende filmpjes. Het ligt niet aan mijn PC deze is capable genoeg om filmpjes af te spelen (anders hadden de filmpjes via youtube ook last moeten hebben). Het gaat overigens niet alleen om youtube filmpjes, maar ook om niet youtube filmpjes. Het geluid van de filmpjes loopt wel normal door.

Ik heb verder CCleaner gedraaid. Flash 11 upgedate. Video kaart drivers gechecked (computer zegt geen nieuwere versie).

Heeft iemand enig idee waar het in kan zitten? Ik heb proberen te zoeken op helpmij en google, maar dat heeft weinig opgeleverd.

Alvast bedankt.

Groet Joost

Het ligt niet aan mijn PC deze is capable genoeg om filmpjes af te spelen (anders hadden de filmpjes via youtube ook last moeten hebben)

Helaas gaat dat niet per se op. De inhoud kan namelijk anders geencodeerd worden. Om het uit te sluiten, welke videokaart heb je? Daar het geluid wel door loopt neem ik aan dat het geen streaming probleem is. Wat mogelijk nog wel kan is het type streamer dat gebruikt wordt. Is je JAVA ook up to date?

Java updaten heb ik niet aangedacht en ga ik nu doen.

Gecontroleerde Java-versie

Completion checkmark

Gefeliciteerd!
U beschikt over de juiste Java-versie. (Version 7 Update 25).

Mijn videokaart is: AMD Radeon HD 6800 Series.

Helaas de update van JAVA heeft niet geholpen. Als ik de video ook start, zie ik op de achtergrond een grijs scherm voordat de video afspeeld. (misschien dat het helpt).

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan nog van alles zijn:
a. Drivers updaten: Laat AMD Autodetect even kijken naar die drivers.
b. Probleem/vertraging in de webbrowser zelf (malware, plugins etc.). Installeer eens een andere webbrowser (Firefox, Google Chrome, Opera) en kijk of het probleem daar ook in te zien is.
c. (Te) trage videochip of (te) traag (video-)geheugen. Je praat over een geïntegreerde videochip, dus de kracht daarvan zal enigszins tegenvallen én gebruikt (doorgaans) geheugen van de computer/laptop ipv. eigen videogeheugen te hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb Chrome getest en Chrome heeft nergens last van. Internet Explorer heeft wel last.

Je zou Internet Explorer eens terug kunnen zetten naar standaardwaarden:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd
Klik aan: Opnieuw instellen...
[Evt. laat je (voor dit moment) het vinkje uit bij Persoonlijke instellingen. Die aanzetten kun je later nog proberen.]

Tijs.

Hi Tijs,

Ik heb het geprobeerd. Eerst IE uitgezet, daarna opnieuw instellen. Toen kreeg ik een schermpje met 3 vinkjes. Daarna IE opnieuw opgestart en kreeg ik smart filter popup. Deze heb ik op aanbevolen gezet.

Helaas is het nog niet opgelost. Heeft het zin om IE helemaal opnieuw te installeren?

Als blijkbaar het niet genoeg is om dat Opnieuw instellen... te doen, dan zou ik inderdaad gaan denken aan een herinstallatie van Internet Explorer.

Tijs.

@josieboy,

Ik heb een aantal quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de optie "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken. Op deze manier heb je een minder lang topic met dezelfde tekst ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan