• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

video in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Is het mogelijk om een filmpje te laten afspelen op een pagina in excel?

zoja, hoe?

Zonee, een gelijkaardige optie?
Bijvoorbeeld het excelfile importeren in een document dat wel een filmpje kan afspelen? Behoudt het exceldocument de macro's in dat geval nog? (want dat is wel noodzakelijk).

alvast bedankt!

vis ta,

Rechtstreeks importeren lukt niet, Excel wil omzetten naar een beeldformat. Ik heb wel eens op een forum een VBA-code van een speler gezien, maar weet even niet meer waar.

Powerpoint kan de oplossing bieden. Daarin kun je gekoppeld plakken, zodat ik verwacht dat macro's ook nog werken. Kwestie van uitproberen.

Het is me toch gelukt:p

Heb het filmpje geconverteerd naar avi en nu wordt het mooi afgespeeld in het excelbestand.

Maar als ik het bestand nu naar iemand doorstuur ontbreken volgende zaken:

1. de achtergrond (afbeelding)
2. het filmpje

Is er een manier om die in het excelbestand te 'verstoppen' zodat ik ze niet steeds apart moet meesturen en moet zeggen: "zie dat die twee in dezelfde map staan, enz..." ?

:thumb:
niet steeds apart moet meesturen
Zippen? ;)

Vreemd, ik probeerde dat ook even maar krijg weer de vraag hoe ik het bestand wil omzetten.

Heb het ondertussen inderdaad zo opgelost:p

Ik heb het filmpje gewoon als object in excel gezet en dan alle opties en eigenschappen goed gezet. Weet niet meer met welke codec ik heb gewerkt. Eerst mp4 maar dat pakte excel dus niet:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan