Video in website. Autoplay="false" werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaankantertje75

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Dag gewaardeerde leden.

Ik ben bezig een video in een site te bouwen.
Dit is allemaal naar wens verlopen echter, de video speelt zichzelf af.

Uit ervaring gooide ik gelijk deze code neer:
HTML:
<embed src="media/werk/ppf/PPF_finalcut_2.mp4" width="960" height="540" autostart="false"></embed>

De code wekte alleen niet.
Na wat rond zoeken op google kom ik er achter dat dit wel moet werken, ik kan ook geen alternatief vinden.

Is er iemand die mij een alternatief kan geven of eventueel een oplossing heeft voor deze methode?

Dank u allen!

En ja, ik heb ook autoplay geprobeerd en heb het ipv code ook via dreamweaver via parameters aanpassen gedaan. Niks helpt :confused:

Je zegt er niet bij wat er wel gebeurt, maar bij deze een paar gedachten erover.
Moet je voor een MP4 bestand niet tevens het type meegeven?
HTML:
<embed src="media/werk/ppf/PPF_finalcut_2.mp4" width="960" height="540" type="video/mp4" autostart="false"></embed>

Je gebruikt een relatief pad in plaats van absoluut. Is dat wel correct?

Thanks voor je snelle antwoord!
Wat er gebeurd? De video speelt perfect af. Echter, ik wil dat de bezoeker zijn eigen keuze maakt of hij de video gaat afspelen.

Ik heb zojuist nog de gehele video geïmporteerd via dreamweaver zelf.

Toen ik dat deed kwam dezelfde code er uit rollen. minus de parameter autostart/play="false".
toen ik die er in zette kreeg ik dezelfde issues, hij speelt gelijk af.

Heb jouw code gekopieerd met het type erbij maar daar lijkt hij ook maling aan te hebben.

Misschien een domme vraag maar kan het verschil tussen een absoluut en een relatief pad verschil maken of een parameter werkt?

"De video speelt perfect af" is iets heel anders dan "de code werkt niet" ;)
Ik had niet uit je vraag begrepen dat je de gebruiker wilt laten kiezen.
Voor de parameters maakt het uiteraard geen verschil of je een relatief of een absoluut pad gebruikt.

Ja, excuus. Ik sta bekend om mijn halve zinnen :d
Dat dacht ik al anders had ik dat zeker moeten weten met mijn ervaring, mja met dit soort dingen ga je toch weer aan jezelf twijfelen :rolleyes:

wat is de default?

Hallo,

Ik weet niet of de autoplay als default heeft dat deze gaat beginnen maar anders zou ik eens proberen om
Code:
autostart="false"
gewoon uit de code te halen. Als autostart als default ingesteld is dat deze toch gaat afspelen dan werkt deze oplossing niet maar je zou het eens kunnen proberen.

Mogelijkheid 2) Video op youtube zetten en dan de youtubecode gebruiken? Deze kan je sowieso zelf instellen of je deze automatisch wil laten starten of niet. Daarnaast is het voor de websites SEO ook nog eens winst.

Succes en met vriendelijke groet,
Christiaan Huizinga

www.botsenbytes.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan