Video kaar driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teeuwen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
3
Ik heb een probleem met mijn video kaart (redeon 9250) ik heb sins vandaag in eens als ik in word bezig ben dat mijn pc een blauw scherm krijgt met dat de software/drive van mijn videokaar in een oneindige lus is gekomen. Ik dacht dit op te lossen door een nieuwe driver te instaleer en maar ik krijg tijdens het installeeren hier van deze fout melding : Setup was unable to complete the installation Try to setup your display adapter with a standard VGA driver first. Ik heb geen idee wat dit betekent en wat ik er aan kan doen want het is best driggent omdat ik nu niet meer in word kan werken.
 
Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - eigenscgappen - hardware - apparaatbeheer.

Rechtsklikken op de graka en kiezen voor: verwijderen.

Nu opnieuw opstarten, als het goed is installeert Windows de kaart opnieuw.

Hierna kun je indien gewenst de drivers alsnog installeren.

Greetz,

Harry.
 
Wat hier bedoeld is, is dat je eerst de huidige driver moet deïnstalleren (ik neem aan dat je het tegenkomt als je Configuratiescherm start en daar dubbelklikt op Software).
Na de deïnstallatie volgt normaal gesproken een herstart, waarbij het scherm in VGA modus wordt weergegeven. Installeer dan die nieuwe driver.
Wordt je pc níet in VGA modus opgestart na deïnstallatie van de video-driver, dan kun je dat afdwingen door de pc te herstarten, herhaaldelijk op F8 te drukken zodra het BIOS scherm voorbij is en dan kiezen voor "VGA modus" in het opstart-keuzescherm van Windows die je dan gepresenteerd krijgt (of als je Vista gebruikt iets van "Gebruik lage resolutie (640x480)").
Die optie is normaal gesproken de 5de die je kunt kiezen in dat Windows opstart-keuzescherm.

Succes,

Tijs.
 
Nog steeds het zelfe probleem

hey ik heb geprobeerd wat jullie beide aanraaden maar ik heb steeds net als die via nieuwe hardware gevonden op zoek gaat een driver dan krijg ik steeds de fout melding toegang geweigerd terwijl hij de driver van de cd-rom haalt die er bij is geleverd. En als ik hem in VGA mode opstart heb ik nog steeds het zelfde. dat ik eerst een VGA driver moet installeeren. Ik heb nu wel als ik bij eigenschappen voor beeldscherm->Instellingen->geavanceerd-> adapter staat Vgasave
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je de pc de driver vanaf de cd-rom 'voert' dan blijft die oude driver op je computer staan. Kies annuleren en stop geen cd-rom in de pc.

Wat je verder nog kunt doen:
Installeer éérst Driver Sweeper, maar start/gebruik het nog niet.
Gebruik beide verwijdermethoden, dus eerst in Configuratiescherm -> Software kijken en via dat systeem deïnstalleren, dan de grafische kaart 'verwijderen' in Apparaatbeheer zoals Harry Snor aangaf, dan pas herstarten.
Gebruik daarna (na een herstart) Driver Sweeper om de laatste resten van de driver op te ruimen.

Succes,

Tijs.
 
bedankt voor al jullie tips maar nu heb ik met driver sweeper het probleem dat ik minstens .net 2.0 nodig heb en om een of andere manier kan ik geen niewe .net er op zetten dan 1.1 ik krijg steets de fout melding: c:\WINDOWS\microsoft.NET\framework\v2.0.50727\system.runtime.Remoting.dll dat die dat niet kan vinden komt dit omdat ik geen legaale versie van xp heb of kan ik er iets aan doen?
 
Dat zou niets te maken mogen hebben met wel of niet legale XP, misschien wel of je zo'n 'gamerversie' van XP hebt (dus eentje die (moedwillig) 'klein' gehouden word, en dus niet 'volledig' is).

Probeer het volgende:
Kijk hier voor suggesties, die je (natuurlijk) alleen op .NET framework 2 loslaat (laat .Net framework 1.1 met rust, omdat die blijkbaar wél goed op je computer staat).

Overigens kun je (na wat 'schoonmaak acties', zie vorige paragraaf) ook meteen doorgaan naar .Net Framework 3.5, omdat daar .Net Framework 2.0, .Net Framework 3.0 en ook .Net Framework 3.5 direct mee beschikbaar worden gesteld.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan