Video kaart driver probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerLover

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2011
Berichten
9
Ik zat vandaag Rift te spelen op mijn computer, toen er een schermpje kwam dat me aanraadde om mijn videokaart te upgraden. Ik ging naar de site van mijn videokaart, http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx, en vulde in welke videokaart ik had (Radion 3000 series voor integrated motherboard) en downloadde de driver software (Catalyst Control Center) nadat ik de oude verwijderd had. Mijn computer pikte de driver alleen niet op, en nu zit ik met een enorm beeld en zonder het vermogen om games te spelen:(. Ik heb trouwens de handleiding op de site gevolgd terwijl ik de driver installeerde. Ik hoop dat een van jullie hier iets op weet!

Alvast bedankt voor het bekijken van mijn probleem.
 
is de videokaart echt onboard?

welke videokaart hebben wij het over?
 
Catalyst Control Center is een algemeen beheer programma van je videokaart het is geen driver...
nu draait je computer/laptop dus zonder grafische driver...

wat is de perciciese versie van je videokaart?

dit kun je vaak vinden via: Start > uitvoeren > typ: 'dxdiag' en kies voor het tabblad monitor.

ik neem aan dat je ATI Radeon bedoelt,

ATI Radeon 3XXX

we horen het wel,

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hee, allereerst hardstikke bedankt voor je aandacht.
Als ik msconfig bij uitvoeren intyp, komt er geen tabblad met monitor. Maar op mijn Notebook zelf staat: Ati Radeon premium graphics 3000 series. En volgens de site is CCC wel een driver...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt,
uhm, software die bij een hardware component hoort noemt men tegenwoordig een driver, echter het oficiele
stukje software die het component aanstuurt is de echte driver waar we nu over praten...


sorry het commande msconfig moest zijn
'dxdiag'

excuus zal m'n vorige bericht even aanpassen.

Succes :thumb:
 
O, dat is echt verwarrend! Waar moet ik de echte drivers dan vandaan halen?
Bij het tabblad beeldscherm staat bij alles ´Niet van toepassing´. Is dit heel erg? Ik weer in ieder geval wel dat het van de 3000 series is. Ik heb daar namelijk al een soort driver van gedownload en die installeerde gewoon.
 
welk besturings systeem heb je?
en hoeveel bits?

bits vind je door rechtermuis op deze computer > eigenschappen
 
Zat er ook geen installatie/driver disk bij je laptop tijdens de aanschaf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan