video kaart drivers bevriezen mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

chamera

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Ik heb nu al een tijdje de nvidia gforce 9800 GTX+ welke prima werkt met de drivers die zijn meegeleverd met de cd. Maar als ik bijvoorbeeld games als Age of conan opstart zegt deze dat mijn drivers outdated zijn en dus wil ik ze graag updaten. Maar elke keer als ik dit doe bevriest mijn computer totaal als ik hem 2 minute aan heb staan. Ik heb driver cleaner pro gebruikt om de drivers te verwijderen, weet dus bijna zeker dat ze allemaal weg waren, en ik weet zeker dat het de nieuwste goede drivers voor mijn pc waren, ik heb nu maar weer even de oude drivers terug geinstalleerd en het probleem is weg. iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe ik het kan oplossen?

Ik neem aan dat je de laatste drivers van de NVIDIA-web site haalt?
Aan te raden is om de installatie instructie die erbij staat ook goed door te lezen. Niet ongebruikelijk is het om eerst alle bestaande graphic drivers in windows te uninstallen.

Laatst bewerkt:
drivers

ja, ik heb de nieuwste drivers van de nvidia site gehaalt. Ik had alle oude drivers van mijn video kaart vantevore verwijdert dus ik denk niet dat dat het probleem kan zijn. daarna mijn nieuwe drivers geinstalleerd en deze deed het ook gewoon goed behalve dat hij na 2 minuten bevriest.

videokaart temp

ik heb even getest hoe heet hij word bij mijn oude drivers waarbij hij wel werkt en mijn nieuwe maar dit is bij beide ongeveer gelijk :S loopt tijdens het gamen op tot 60/70 graden alleen houdt hij dit bij mijn oude drivers van de cd wel vol en bij nieuwe drivers via de nvidia site bevriest hij om de een of andere rede

Ik heb even bij mijn kaart gekeken (Nvidia EN8800) en daar is 70 graden normaal bij een game. In de software die ik heb om mijn kaart in de gaten te houden zie ik dat ik wel de optie om de kaart te beschermen tegen oververhitting uitgezet heb. Zit zo iets soms ook in de software die jij gebruikt?

Ik heb de heat-protection voor de graphicskaart op mijn pc eens aangezet en wat blijkt: bij 72 graden schakelt ie zich zelf uit!
Kennelijk vindt ie alles boven de 70 graden niet acceptabel.
Dat zou dus het probleem kunnen zijn. Kijk eens of de ventilatie van de kaart wel optimaal werkt (stof en zo).

overheat

Ik heb hem even helemaal schoon gemaakt, maar zou dit kunnen komen door nieuwere drivers? Want bij mijn oude drivers heb ik er geen last van

Mogelijk. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe driver functies activeert in de kaart die de oude drivers niet deden waardoor de kaart nu heter wordt dan bij de oude driver.

overheat

aah, oke bedankt voor de hulp :) dan zal ik binnenkort maar proberen of ik hem beter gekoeld kan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan