Video kaart(en)!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cerdie

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

Mijn nieuwe computer loopt vast als ik naar het NVIDIA-Controlpanel (3D instellingen) Waar het NVIDIA-logo rondjes om zijn as draait.
Ook loopt hij vast als ik mijn computer nieuwe hardware laat zoeken (mijn video kaarten dus) Een ander probleem is dat ik geen games kan spelen. Ik heb het idee dat als mijn videokaarten in werking worden gebracht mijn computer per directe vast loopt.

Ik heb verder:
6600Q processor
NVIDIA-n750i SLI mobo
4 gb RAM-geheugen (waar de computer maar 2 gb van aangeeft :confused:)
DUAL 9800 GT XFX (PLAY HARD:evil:)
850 WATT voeding

Wie kan mij helpen?

Meer info please, is het een nieuwe PC, heb je een upgrade gedaan met hardware?
Het zou kunnen zijn dat je oude drivers van je oude videokaart in conflict raken met de nieuwe.

BTW, dat je maar 2GB geheugen ziet komt voor je 32 bits besturingsysteem, je moet een 64 bit besturingsysteem installeren om 4GB te zien te krijgen :thumb:

Hallo,

Mijn nieuwe computer loopt vast als ik naar het NVIDIA-Controlpanel (3D instellingen) Waar het NVIDIA-logo rondjes om zijn as draait.
Ook loopt hij vast als ik mijn computer nieuwe hardware laat zoeken (mijn video kaarten dus) Een ander probleem is dat ik geen games kan spelen. Ik heb het idee dat als mijn videokaarten in werking worden gebracht mijn computer per directe vast loopt.

Ik heb verder:
6600Q processor
NVIDIA-n750i SLI mobo
4 gb RAM-geheugen (waar de computer maar 2 gb van aangeeft :confused:)
DUAL 9800 GT XFX (PLAY HARD:evil:)
850 WATT voeding

Wie kan mij helpen?

probeer nieuwe driver te installeren, ik had dezelfde probleem, en bij mijn is het opgelost, door nieuwe driver te installeren......

Meer info!
Ik heb allemaal losse onderdelen gekocht en volgens het boekje inelkaar gezet!
Het kan dus niet zo zijn er oude drivers aanwezig zijn..

Ik zal de hardeschijf vanavond formateren en 64-bit versie van Vista installeren
Dan zal ik alle nieuwste drivers installeren..

Maar het kan niet iets zijn dat SLI bij de hand doet?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Jullie horen van me!:thumb:

Meer info!
Ik heb allemaal losse onderdelen gekocht en volgens het boekje inelkaar gezet!
Het kan dus niet zo zijn er oude drivers aanwezig zijn..

Ik zal de hardeschijf vanavond formateren en 64-bit versie van Vista installeren
Dan zal ik alle nieuwste drivers installeren..

Maar het kan niet iets zijn dat SLI bij de hand doet?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Jullie horen van me!:thumb:

heb je drivers van nvidia site geplukt? dan het je zeker de nieuwste.....

Ja ik had versie 180. nog wat??
Volgens mij de nieuwste

Maar ik zal het nog eens proberen als 64 bit er op staat!

hoi

even een toevoeging

indien je een 32 bits versie hebt zou er toch 3.2gb aangegeven moeten worden. en geen 2gb zoals gezegd.

dus kijk ook even of en welk(e) reepje(s) werken

Hij geeft ook geen 3,2 aan, en als ik sli aanzet start de computer opnieuwe op en blijf ik een zwart beeld houden.. Vaag.. Ik heb trouwens nog niet de 64-bit versie van vista geïnstalleerd, heb weinig tijd.. Maar ik gooi alles van de computer af en probeer het nog eens met 64 bit!

Tot horens

dan nog blijf ik erbij dat je ongeveer 3.2 zou moeten zien ipv 2.
de opmerking een 32bits ziet maar 2gb is onzin...

dus test ook je reepjes even

Kan ik ook checken of die het doen in veilige modus of moet ik dat op het mobo bekijken o.i.d.? Of in de BIOS!? Ik weet dat namelijk niet :P

hoeveel reepjes heb je??

je zou eens met alleen de een kunnen opstarten en dan omwisselen etc

Ik heb 2 reepjes van 2 GB (Corsair DDR2)
Ik heb al eens geprobeert met het omwisselen. Geen succes:(

Ik heb alle instelling zo ingesteld als het boekje van mij mobo aangaf in de BIOS. Verder heb ik gekozen voor maximaal 4048 MB RAM dus dat lijkt mij wel een goede instelling?

Hee mensen! Het is allemaal gelukt! Hij loopt als een trein;)
Bedankt voor alle info

Greetz

Cerdie

Ik heb in de bios Optimale Bla bla aangeklikt (F7)! Hij geeft nu alles goed weer en loopt niet meer vast. 3,2 gb RAM op 32 bits-vista ;) Meer dan genoeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan