video kaart is stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nafets

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
volgens mij is mijn video kaart stuk in mijn oude p.c, ik wil een nieuwe kopen een niet al te dure (de oude is een cgn-2524tvd)
Maakt het uit wat voor een ik koop? Moet ik ergens op letten of kunnen alle video kaarten in mijn p.c? (ik weet hier niet zoveel van)

Hier kan zelfs geen hond op antwoorden...

Wat voor PC is het?
Welk moederboard?
Wat doe je met dat ding [heavy gamen vraagt een ander [meestal duurder] type videokaart]
Waarom denk je dat je videokaart stuk is?

asus p28-f = moederbord
geen zware spellen
ik denk dat hij stuk is omdat hij geen beeld meer geeft en de computer gewoon hoor opstarten fan processor draaid etc

Je zult, gezien de leeftijd van het moederboard, vooral moeten zoeken naar iets dat past bij je budget... alle agp kaarten zijn "backward compatible" dus die zullen wel werken, maar je mag geen wonderen verwachten....... ik zou de goedkoopste met 256Mb nemen......

Ik denk dat 256 in zijn geval nu het beste is maar hij zal spijt krijgen als hij zware spellen wilt en hij heeft een kaart gekocht die er juist niet voor zijn!
Ik zal dan toch om dat te voorkomen 512 nemen!

Ik denk dat 256 in zijn geval nu het beste is maar hij zal spijt krijgen als hij zware spellen wilt en hij heeft een kaart gekocht die er juist niet voor zijn!
Ik zal dan toch om dat te voorkomen 512 nemen!

Enig idee over wat voor een pc hier gepraat wordt? Waarschijnlijk niet.
Een socket 370 bord met een 512mb kaart? Zelfs een 256mb is eigenlijk al zware overkill. Zware spellen zoals jij ze noemt zal je hierop niet kunnen spelen.

Overigens denk ik dat het een Asus p2B-f is.

@Maestro12
Het IS een Asus p2B-f [yes Maestro], met 4x AGP..... vandaar dat ik schreef dat je geen "wonderen" mocht verwachten.......... en dan is 256Mb al veel.........

computer's met agp hoefen niet traag te zijn.
ik heb zelf agp en draai gewoon alle spellen op high
zoals stalker-fear-battlefield2 dussss.

gewoon een dualcore cpu ddr2 geheugen sata2 hardeschijf en een agp8x kaart.

(niet dat dat er wat mee temaken heeft ofzo)

volgens mij is mijn video kaart stuk in mijn oude p.c, ik wil een nieuwe kopen een niet al te dure (de oude is een cgn-2524tvd)
Maakt het uit wat voor een ik koop? Moet ik ergens op letten of kunnen alle video kaarten in mijn p.c? (ik weet hier niet zoveel van)

Hoe weet je dat de videokaart stuk is? al in een andere PC geprobeerd? dit lijkt meer een niet goed werkende of overleden moederbord.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Enig idee over wat voor een pc hier gepraat wordt? Waarschijnlijk niet.
Een socket 370 bord met een 512mb kaart? Zelfs een 256mb is eigenlijk al zware overkill. Zware spellen zoals jij ze noemt zal je hierop niet kunnen spelen.

Overigens denk ik dat het een Asus p2B-f is.

Sorry ik zat even met verkeerde gedachten mijn excuses hiervoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan