video kaart kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firehawk1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
het dik gedrukte is het probleem!!!

hallo, ik heb een klein maar irritant probleem met mijn videokaart (tsja...of beeldscherm..)

het zit zo ik heb al meerdere keren gehad als ik de computer uit zet en dan weer opstart na 1 minuut of meer dan begint de videokaart koeler vaak enorm te draaien ( dat hoor je dan ook wel het verschil )

en dan is het lichtje van het beeldscherm oranje.

dan wacht ik weer even 5 minuten en dan doet ie het vaak wel maar het is best irritant.
wat ik denk dat het kan zijn is dat mijn videokaart en/of meer gewoon te warm word :confused:

Videokaart: ATI radeon HD5670 1gb Gddr5 80 mm large fan.
Processor: intel core 2 quad 2.5 ghz Q8300
Werkgeheugen 4GB ddr2, 2 sticks van 2gb
Voeding: ik wist eerst niet hoeveel wwat mijn videokaart nodig had maar heb er 450 wwat in als het goed is :confused:
MoederBord: g31m-gs r2.0

ik heb a eerder een vraag gestart dat deze videokaart op mijn moederbord kan en het antwoord was: ja!

help :o

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk heeft je voeding niet genoeg vermogen voor je videokaart. 450 watt zegt niks. het gaat erom hoeveel vermogen(voltage x ampere) je hebt voor je videokaart (12-volt lijn). waarschijnlijk heeft hij niet genoeg vermogen.
of deed hij het eerst wel?

hij dee het eerst wel goed heb nu ook een: Arctic Cooling Accelero S2 VGA Koeler gekocht voor mijn videokaart, die er hopelijk wel op kan. heb nu nog gewoon de standaard 80 mm fan erop.
koop ook nog een 80 mm fan voor op de achterkan ( ventilater) zodat het lucht er achter uit kan, en hopelijk word het dan niet zo warm meer en HOPELIJK is het probleem ook opgelost.

EDIT@ heb de nieuwe passieve koeler er nu op hij doet het verder goed maar ik heb het oranje lichtje nog steeds ( 1 keer gehad) al moet ik zeggen dat het aan/uit doen achterelkaar wel gewoon steeds blauw is tot nu toe.
maar die ene keer dat het wel oranje is begin ik te twijfelen aan mijn processor daar zit nu nog gewoon de stock koeler op

Laatst bewerkt:
nog steeds hetzelfde maar ik heb wel wat nieuws.. als ik em aan doe en het lichtje is oranje dan doet ie het op me onboard kaart wel, doet ie het niet op onboard ( dan ook oranje lichtje) dan doet ie het WEL op de normale kaart..

ik zal em ook probere op een andere PC.

je bios switched tussen onboard en de gewone kaart

dan zal het probleem eerder in de bios liggen
schakel onboard videokaart uit in de bios en kijk of je het probleem nog steeds hebt

hoe moet ik dat doen ( ja ik weet wel hoe ik in de bios moet komen maar onboard uitschakelen niet) bios ook al gereset maar helpt niet, allles al schoongemaakt.

ik denk dat de onboard uitschakelen me laatste kans is en ander is het me videokaart of tog moederbord ( als videokaart op andere pc doet)

ik weet niet hoe dat precies moet elk moederbord heeft weer een andere bios

probeer anders even te zoeken naar je onboard videokaart in de bios

verder kan een bios reset dit soort problemen juist veroorzaken

voor ik bios reset deed was het ook al het was gewoon... opeens op een dag het probleem maar ik kan ook geen bios updates vinden die zijn er niet, dan zoek ik wel even.

me videokaart is wel als primary kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan