video kaart radeon hd 5450 word niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitwit75

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
ik heb net een video kaart gekocht saphire radeon hd 5450
ik heb al wat onderzoeken gedaan.
me voeding is aangepast van 250 naar 500 watt

ik heb windows 7 64 bit er op zitten

alleen als ik hem er in duw herkent hij hem niet bij beeld scherm adapters
het enige wat ik me nog kan verzinnen is dat me moederbord het niet aan kan

kan iemand mij helpen?

ik zou het erg op prijs stellen aan gezien ik al een lange tijd bezig om deze pc werkend te krijgen

gr

ik ben de drivers aan het downloaden en instaleren maar ik heb system requirments aan het kijken en ik intel d er in zitten kan dat wel want in het engels staat dat je iets met een amd intern moet hebben
en vraagt 1024 intern geheugen maar heb 4 platen van 1024 in zitten en windows 7 zou dat ook een reden kunnen zijn dat hij hem niet ziet
ik heb al zoveel geinvesteerd met name de voeding dat uitbreiding liever niet wil

PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
Certified power supplies are recommended. Please refer to: http://support.amd.com/us/certified/power-supplies/Pages/listing.aspx
1024MBMinimum of system memory.
Installation software requires CD-ROM drive.
DVD playback requires DVD drive.
Blu-ray™ / HD DVD playback requires Blu-ray / HD DVD drive.
For an AMD CrossFireX™ system, a second same AMD Radeon™ graphics card, an AMD CrossFireX™ Ready motherboard and one AMD CrossFireX Bridge Interconnect cable per graphics card (optional) are required.
400 Watt Power Supply is required.
For best cooling performance, a chassis installed with at least one 120mm or 90mm fan is required.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zolang er niet gereageerd is kan je ook een bericht aanpassen kan je rechts onderin regelen

Krijg je bij beeldschermadapters een vraagteken of echt helemaal niets? Als er niets is, dan zijn er een aantal opties. De belangrijkste twee:

- De kaart is kapot of is niet goed geïnstalleerd
- De BIOS prefereert de ingebouwde kaart en activeert de nieuwe kaart niet

Bij het opstarten ga in de BIOS en kijk wat daar de preferentie is voor graphics. Als die op auto staat is het goed mogelijk dat alleen de kaart met een monitor eraan wordt gebruikt, bijvoorbeeld. Heb je de monitor al aan de nieuwe kaart proberen te hangen?

ja ik heb de nieuwe kaart er in gestopt krijg een zwart beeld en hij ziet de videokaart niet

het enige waar ik aan zat te denken is dat windows 7 64 bit al bijna 4 gig in beslag neemt en dat dat de geheugen kaart ook een gig in beslag neemt

en ben nu bezig om de drivers te instaleren voor windows 7 64 bit
maar herkent hem nog niet

zou het mogelijk kunnen zijn dat er geheugen te kort is aangezien ik de voeding al naar 500 w heb gezet

SAPPHIRE HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI dit is het type nr
hij ziet ook alleen de onboard kaart
en doet verder niks

pc info
nec powermate ml 450
windows7 home premium
intel (r) pentium (r) d cpu 3.00 ghz
ram 4 gig ddr 2
voeding 500 watt

Laatst bewerkt:
Werk je soms met een 2e scherm? Of installeer je de driver op een andere manier?

nee werk niet met een 2e scherm wil mijn scherm op de nieuwe video kaart aansluiten en dan met de hdmi naar me tv

@Nitwit ,

Rechts onderin staat bericht aanpassen als je daar op klikt kan je je bericht aanpassen kan je het beste doen todat er gereageerd is op jouw antwoord

Laatst bewerkt:
Pcie-e x16 is required volgens de specs, voldoet jouw mobo hieraan?

Laatst bewerkt door een moderator:
@nitwit75
Mijn collega heeft al meerder malen aangegeven de knop aanpassen te gebruiken.
Heb nu weer 3 berichten samengevoegd
Bij deze nogmaals, doe dit dan ook. De knop vind je hier.

bericht aanpassen knop.png

Zal vast wel een type op de buitenzijde van die PC staan en neem aan dat je windows 7 gebruikt, zoek de driver cd eens op en de manual, in de bios zal de onboard kaart op default staan en die dien je eerst op peg o.i.d. te zetten, dan saven, uitzetten en de monitor ompluggen op de insteekkaart en rebooten.

http://www.nec-computers.com/support2/
Welke is het?

PowerMate ML450 Micro Tower

Kaart kan er gewoon in.
http://www.nec-computers.com/support2/pib.asp?platform=spec_veracruzGC&mode=default&source=1409

het is PowerMate ML450 Micro Tower
er zit een onboard video kaart in
heb alle drivers geinstalleerd en nog herkent hij hem niet
alleen die in de pc zit

Laatst bewerkt:
http://www.nec-computers.com/support2/pib.asp?platform=umveracruz&mode=default&source=2202
Staat gewoon in de manual waar je moet zijn in de bios, bij advanced chipset setup, peg/pci kiezen en de geheugentoewijzing uitzetten.

Code:
Submenu Advanced Chipset Setup

Functie

Opties

Doel

Initiate Graphic Adapter

• IGD

• PEG/IGD

• PEG/PCI

• PCI/PEG

• PCI/IGD

Bepaalt welke videocontroller bij het opstarten van het systeem wordt gebruikt.

IGD: geïntegreerde videocontroller

PCI: PCI-videoadapter

PEG: PCI Express videoadapter

Internal Graphics Mode Select

• Disabled

• Enabled, 1MB

• Enabled, 8MB

Geeft aan welk deel van het geheugen op het moederbord voor video wordt gebruikt. Een grotere framebuffer verbetert de prestaties van de videokaart.

http://www.nec-computers.com/support2/pib.asp?platform=umveracruz&mode=default&source=2202
Staat gewoon in de manual waar je moet zijn in de bios, bij advanced chipset setup, peg/pci kiezen en de geheugentoewijzing uitzetten.

bedankt voor het reageren
ik ben terug naar de winkel gegaan en ze hebben het daar uitgezocht na alle bios stappen onder nomen te hebben. de pci soort was te nieuw voor me moederboard omdat ze wat oudere type pci er in hebben gedaan videokaart deed het wel.
dus alles werkt als een treintje

bedankt iedereen voor het mee denken en reageren !!!!!
Code:
Submenu Advanced Chipset Setup

Functie

Opties

Doel

Initiate Graphic Adapter

• IGD

• PEG/IGD

• PEG/PCI

• PCI/PEG

• PCI/IGD

Bepaalt welke videocontroller bij het opstarten van het systeem wordt gebruikt.

IGD: geïntegreerde videocontroller

PCI: PCI-videoadapter

PEG: PCI Express videoadapter

Internal Graphics Mode Select

• Disabled

• Enabled, 1MB

• Enabled, 8MB

Geeft aan welk deel van het geheugen op het moederbord voor video wordt gebruikt. Een grotere framebuffer verbetert de prestaties van de videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan