video kaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno27

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

ik heb een nvidia n9800gtx van MSI circa 2,5 jaar oud en geeft nu veel problemen.
tijdens het opstarten van een game zoals warcraft worden de kleuren heel vaag fel gekleurd. na een paar seconde krijg ik dan een error melding nvidea driver kenel....... driver hersteld en dan ben ik terug in windows.

Maar het probleem blijft zich voor doen, ook regelmatig een reboot van systeem krijg ik allerlei vreemde tekens in me opstartscherm allemaal ƒ ô æ ® Ç enz niet deze maar soort gelijks :)

Mijn pc is een amd x2 6000+ met 40gb ssd en 4gb Ram en (700Watt Coolermaster mod van 2 jaar oud)

Nu is de vraag is mijn video kaart stuk ?

En welke kan ik het beste nemen als vervanger? 100-200 euro maar duurder zal overpowerd zijn voor mn systeem dat leek de 9800gtx al :/

Ik ben al meer als n week aan het zoeken en denken wat ik ermee aan wil/moet ik wil dadelijk diablo 3 en meschien guildwars 2 goed kunnen spelen

alvast bedankt :)

Hoi , ik heb meerdere drivers geprobeert 296.10 290.36 en een oudere 266.58 dit helpt allemaal niks.

Af en toe lijkt het ff goed te gaan, maar als er ook maar iets van beelden zoals een banner met bewegende beelden of youtube ect gaat het mis.

Ik heb hem er ook uitgehaald en ontdaan van Stof ! er zat toch flink wat stof in maar het leek niet dat de koel ribjes helemaal dicht zaten.
Wat me wel ook opviel is dat de Fan niet super hard draait, hij draait wel goed rond maar lijkt me wel 3x sneller te kunnen zoals de andere fans in me pc

Laatst bewerkt door een moderator:
er is een programma om de snelheid van je fan te veranderen maar ik weet zo niet hoe dit heet, probeer anders een systeemherstel naar het punt voordat dit begon
let wel op dat alle programma's die na dit herstelpunt zijn geinstalleerd verwijdert zullen worden en dat alle instellingen in windows die zijn gemaakt na het herstelpunt weer teruggezet worden, persoonlijke data wordt niet verwijdert

Ik heb zelfs een hele schone instalatie gedaan in 32 bit en 64 bit, want de problemen begonnen eigenlijk toen ik warcraft 64 bit client had geinstaleerd en driver update had gedaan...

als hij kapot is zou ik eerst ff kijken of je garantie hebt meestal 3 jaar op een videokaart en anders is er als alternatief dat je alle plastic spullen van de videokaart af haalt + bekabeling en hem 200 graden voorverwarmen in de oven werkte bij mijn pc ook (nu heb ik laptop met dat probleem en dat gaat moeilijk) veel suc6

mvg,
niels

Net even gezocht op zolder kaart is precies 4 jaar oud net als mn voeding, toch ouder als je denkt altijd :)

dat met die oven is te proberen... beter als weggooien.

het verschil tussen een amd x2 6000+ en een i7 met alle nieuwe snufjes en toeters en bellen is dat heel erg groot ?

ben stieken al aan het kijken voor een compleet nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan