video kaart te oud of¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,

Mijn beeldscherm is een samsung Syncmaster 206 BW tft.

Ik werk met 2 comp via een kvm switch .

comp 1 is een Vista met Geforce 8400 GS 895 mb video kaart en pixel scherm op 1680 bij 1050

comp 2 is een Xp met Geforce 3Ti 200 64 mb video kaart en pixel scherm 1600 bij 1024

Allebei de computers hebben de drivers van de Samsung erop staan.
Alle instelling zijn gelijk , behalve dan de pixel van xp , omdat deze het dichts bij de instelling van de vista komt.

Clear type etc staat allemaal hetzelfde, maar toch zijn de letters op de XP computer zodanig dat het lijkt of het gedrukt is met een bijna lege inktpatroon.
De letters zijn niet scherp te krijgen of scherp in kleur.

De foto,s zijn wel scherp op de xp computer.

Is de videokaart van de xp computer misschien te oud voor het scherm, of is het een ander probleem ??

b.v.d.

gr. Marcel

Heb je de (geavanceerde) instellingen van "Eigenschappen voor Beeldscherm" al nagekeken? Staat de Vernieuwingsfrequentie goed? Op de tab Beeldscherm nagekeken of Plug and play (een XP standaard) staat ingevuld, terwijl je een INF-bestandje van de fabrikant van je monitor moet instellen?

Hoi Boeing 737

Alle instelling zijn nagegaan en staan goed. plug an play monitors is de samsung.
refreshing rate is 60 herz bij beide.

Ik zou niet meer weten waar nog te kijken qua instellingen, dus zou het dan aan de kaart liggen ¿

De letters lijken wel door een oud carbon papier te zijn gedrukt.

gr. marcel

Raar maar waar,,

Heb nu net de monitor verandert in plug and play en nu ziet alles er wel scherp uit.
Dus hoop ik dat probleem nu opgelost is¿¿

Boeing bedankt,

Gewoon standaard plug an play monitor gebruiken , en alles is zoals het hoort

gr . Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan