video kaart testen

• Onderwerp starter Onderwerp starter james
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoe kan ik een videokaart testen ???

( b.v. of hij geschikt is voor bepaalde spelen)

jamie

De beste test is het spel installeren en het gaan spelen natuurlijk. Maar systeemeisen van spellen geven keurig aan welke videokaart er ondersteunt wordt hoor. Mocht het spel niet lekker draaien dan zet je je settings in het spel lager net zo lang tot ie wel lekker draait.

Je videokaart kun je we testen (bijv. met 3d-mark) maar die geeft niet aan welk spel nou wel of niet te spelen is, alleen de snelheid in punten..

Welke kaart en welk spel had je in gedachte?

Eigelijk zie ik het nut niet in van 3dmark , heb het ook wel eens geprobeerd maar wat kun je anders dan een ander aftroeven met een nog snellere kaart .

Leuk om te weten hoeveel 3dmarks je videokaart heeft:D

Geplaatst door Arie64
Eigelijk zie ik het nut niet in van 3dmark , heb het ook wel eens geprobeerd maar wat kun je anders dan een ander aftroeven met een nog snellere kaart .

Leuk om te weten hoeveel 3dmarks je videokaart heeft:D

Voor een hardcore-gamer (of zelfs pro-gamer tegenwoordig) kan dit erg van belang zijn. Zie het als een auto waarvan je de maximale pk's wilt hebben. Ook kan het een maatstaf zijn voor wat een kaart aan kan dus welke de beste is.
Of om te vergelijken of je kaart goed is, of je instellingen goed zijn etc. Of je drivers de goeie zijn. Of je alles wel op max hebt draaien zeg maar :)

Ieder z'n ding :)

videokaart testen

Het gaat om een pc van mijn zoon,
welke kaart hij heeft weet ik nog niet,
heb hem gevraagd dit met AIDA te onderzoeken,
wil daar Peter Pan van WaltDisney mee spelen.
(spel van mijn kleinzoon)

hij heeft vlgs mij een pent.III 888 Mhz en 250 mb ram

eisen zijn pent. II 300mhz 64mb ram.

Met DirectX compatible 16 bits geluidkaart
met DirectX compatible 16 bits 8 MB Kleurenvideokaart met 3D acceleratie.

hoe kan hij zien of deze kaar DirectX compactible is ???
heb wel gelezen over Benchmark maar wat kan ik daar mee???

waar vind ik 3d-mark en hoe werkt dit???

hoe kan ik de settings in dit spel aanpassen????

Benchmarken lijkt me niet zo nodig in dit geval en 3dmark hoef je dan ook niet te gaan gebruiken. Als je er achter bent wat voor videokaart het is dan kan je kijken of ie compatible is op internet..

Maar als ik jou was dan probeerde ik hem gewoon te installeren. Mocht 'ie niet lekker draaien of het niet doen dan merk je dat vanzelf. Als 'ie het wel doet dan kun je vaak in het menu van het spel bij 'opties->graphics' de instellingen hoger of lager zetten zoals resolutie, brightness etc., als dat er op zit/bij staat natuurlijk..

Laatst bewerkt:
videokaart testen

Hij heeft het spel geinstalleerd, maar het wil helemaal niet draaien. vandaar mijn vragen.
vreemde is ik heb een oude Pent.II 333 met 500 mb
en daar draaid hij wel goed op

Ga eens naar 'start->uitvoeren' en type daar dxdiag, druk op ok en ga naar het tabblad beeldscherm.
Daar kan je zien welke videokaart er in zit en kan je direct 3d testen.

videokaart testen

Heeee maestro12
deze vind ik geweldig

hardstikke bedankt.

jamie

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan