Video Kaart vervangen laptop, mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Goedenavond allen,

Ik heb hier een Acer Aspire 1300 (AMD Athlon 1600+) staan.

Ik vraag me af of het mogelijk is om van deze laptop de grafische kaart te vervangen voor een betere. Aangezien ik er wel makkelijk ander werkgeheugen in kan plaatsen lijkt mij het dat dit ook tot een optie moet zijn?

Maar na veel zoeken op verschillende fora heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden. Mischien iemand hier met ervaring met acer laptops?

Op dit moment zit er een 16mb kaartje in, deze wou ik wel wat verhogen..

mvg,

Nope niet mogelijk, tis een onboard videokaart en bij mijn weten bestaat er geen enkele laptop die een uitbreidings slot voor videokaart modules heeft

bedankt voor je antwoord.

Er is dus geen mogelijkheid om de grafische kwaliteit van deze laptop te vergroten? :(

extra ram gaat ik van de week proberen, kijken of het dan allemaal wat soepeler loopt.

Zit op dit moment maar 256 in, dus ik probeer 2x512mb uit kijken of het wat beter word.

Nope niet mogelijk, tis een onboard videokaart en bij mijn weten bestaat er geen enkele laptop die een uitbreidings slot voor videokaart modules heeft

Er zijn tegenwoordig wel degelijk laptops waar je een andere videokaart in kan zetten, dit zijn echter meestal de 'duurdere' laptops en de bijbehorende videokaarten hebben een ditto prijskaartje (vanaf ongeveer € 250) , meestal niet echt interessant dus.

Een paar voorbeelden van losse kaarten.

Bij mijn weten zijn er overigens nog geen Acer's met 'losse' kaarten.

bedankt allemaal, ik weet ondertussen genoeg :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan