video kaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelterborg

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
ik heb een nieuwe pc en de video kaart zit vast aan het moederboard,maar ik wil hem vervangen door een video kaart die niet aan het moederboard vast zit.plz seg me hoe het moet!!:(

Die "onboard" videokaart, zoals dat heet, kun je gewoon laten zitten en dan , wanneer je moederbord daar de mogelijkheid voor heeft, een extra videokaart plaatsen.

Wat is het merk en type van je PC of moederbord, wat wil je er mee gaan doen en welk budget heb je?

videokaart

ik heb zo'n compaq computer en er is nog een plek voor een losse kaart maar ik weet niet hoe ik die onboard videokaart moet verwijderen of uitzetten.en ik heb al een nieuwe videokaart.

Laatst bewerkt:
Je hoeft je onboard kaart NIET te verwijderen of uit te zetten, die schakelt automatisch uit na het plaatsen van die nieuwe kaart.

Dus:

Computer afsluiten
Monitorstkker uit de oude kaart halen
Nieuwe kaart in de pc plaatsen
Monitor op nieuwe kaart aansluiten
Computer opstarten
Drivers van de nieuwe kaart installeren

Dat zou ik niet doen....
De driver van de onboard video conflicteert niet met die van de losse kaart.

En... waneer je die wel verwijdert heb je dus een probleem wanneer het met de nieuwe kaart niet lukt... helemaal geen beeld!

En... waneer je die wel verwijdert heb je dus een probleem wanneer het met de nieuwe kaart niet lukt... helemaal geen beeld!
Euh, je hebt wel beeld. Alleen het ziet er niet uit. Windows zal een standaard VGA driver nemen.

Da's ook weer waar.maar ik heb de onboard drivers nog nooit moeten verwijderen hoot

Ik verwijder altijd de oude drivers, ook al is het een onboard kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan