Video kaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojorjo

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
IK zou graag mijn video kaart willen vervangen. De video kaart die er nu in zit is de Rage Fury Pro/Xpert 2000 Pro.

Hier zijn mijn PC specs

Moederboard HP vectra vl420
Ram 256 (zal nog worden geupgrade met 512mb)
AGP 1x, 2x, 4x
CPU Intel Pentium 4 1800 Mhz

nog meer specs nodig vraag het even.

En de prijs het liefst onder de 80 euro.

ik neem aan dat je een spel erop wil doen:confused:

welke is dit of prog. is dat dan

Ik wil Half live 2 gebaseerde games spellen zoals Counter strike source. En over die twee video kaarten hierboven, daar moet ik dan toch een hd beeldscherm voor hebben of niet?

ik zou geen geld meer in deze pc steken.
Hooguit een 2e hands kaartje van max 20 euro...

Dit is gewoon een computer uit de prehistorie.
Michael jackson zat nog in de jackson five ;):cool::evil: (ietsjes overdreven...)

gelijk heb je,

die spellen die kun je met een aldi pc van deze tijd bijna niet eens spelen, laaststaan die

Met de goedkoopste van de twee genoemde kaartjes, zal je al een aangename verrassing zien v.w.b. game weergave t.o.v. de huidige performance.
Een nieuwe / moderne pc is altijd aan te bevelen, maar daar vroeg je niet naar.

Met de goedkoopste van de twee genoemde kaartjes, zal je al een aangename verrassing zien v.w.b. game weergave t.o.v. de huidige performance.
Een nieuwe / moderne pc is altijd aan te bevelen, maar daar vroeg je niet naar.
Maar de processor is VEEL te traag om bij die videokaarten in de buurt te blijven.

En dan zit je nog met het probleem dat het een AGP kaart moet zijn die op een x4-slot kan.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...MEcWLPD8zWeB4=&orderField=prijs&orderSort=asc

De op 1 na goedkoopste kaart is al te sterk voor de processor... (HD3450)
edit:

Die is niet leverbaar.
Deze wel:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/935550...l?srcid=556&Partenaire=tweakers&CodePromo=oui

Deze kan op een x4-poort.
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=000101&pid=77

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed heb zou de laatst opgenoemde kaart gewoon in m'n pc kunnen zonder enige problemen. En kan ik deze kaart ook gebruiken zonder HD beeldscherm?

Ik wil Half live 2 gebaseerde games spellen zoals Counter strike source. En over die twee video kaarten hierboven, daar moet ik dan toch een hd beeldscherm voor hebben of niet?
De door jou genoemde games hebben een minimum processorvereiste van 1200 en een aanbevolen van 2400. Jij zit er precies tussenin dus het zal prima gaan lukken, zeker met een fatsoenlijke videokaart.
Wat de AGP compatibiliteit betreft denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Jouw moederbord ondersteunt AGP 4x en dat zou betekenen dat elke AGP8 er ook probleemloos op draait.
Daarnaast speelt voor het gamen natuurlijk ook een rol dat bij de ene game wat meer op de processor en bij veel andere games meer op de videokaart wordt "geleund", zeker bij de wat hogere resoluties.
Je kunt de genoemde games goed gaan spelen, alleen is het natuurlijk de vraag als je erop uit gekeken bent, waar je dan weer de 'lat' legt voor een upgrade.

Enige aandachtspunt is de AGP voet op je mobo, ik verwacht geen ellende (gezien de processor snelheid en dus het waarschijnlijke bouwjaar van de pc) maar kijk voor de zekerheid even of de AGP aansluiting van de nieuwe kaart overeenkomt met de AGP aansluiting op het mobo, pak 'm dus voorzichtig uit zodat íe eventueel nog terug kan.

Laatst bewerkt:
Tja, het is niet een antwoord op je vraag, maar wat ik te zeggen heb:

Koop een nieuwe pc...

Kijk, een pc is een stuk duurder als een nieuwe videokaart, maar jij neemt een maximum van tachig euro O.o... als je die pc verkoopt krijg je dat er niet eens voor denk ik :O!
Voor 75 euro btw heb je een Nvidia, Gforce 9400 *nogwat*.
Die heeft 1GB videogeheugen, en speeld CoD 4 op ze allerhoogst af...

Ik zou gewoon sparen voor een nieuwe pc, ipv deze te boosten.

Nogmaals:

DIE PC IS TE OUD VOOR BETERE VIDEOKAARTEN!!!!!

Die ene die ik noem is het maximale wat nog helpt. Ik denk dat zelfs die kaart al te goed is.
Ik zeg dit niet om jou te pesten.....

Een computer is gewoon maar een aantal jaar geschikt om mee te gamen.
En jij hebt een pc van zeker een jaar of 8 oud. (ik kocht in 2001 een computer met ongeveer jouw processor)

edit:
Laat me raden: Je bent nog vrij jong en hebt de oude pc van je ouders gehad?

Overigens hoeft een nieuwe pc geeneens zo duur te kosten. Maar ja: een paar honderd euro ben je zo kwijt.

280 euro als je hem zelf in elkaar zet:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[10180]=1&product[220071]=1&product[208989]=1

Videokaart even goed als een HD3850 (althans: het komt in de buurt) en voor de rest een modern doch goedkoop systeem.
(=tweakers studentenpc/ultrabudgetsysteem dat morgen uit komt met als aanvulling een losse videokaart)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan