video kaart werkt niet lekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoetax

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo, Ik heb een probleem Ik heb een video kaart van AMD sapphire hd 7970
Als ik een spel aan zet bijvoorbeeld (Hitman Absolution) Dan zet ik alles op ultra want me kaart kan dat makkelijk ja toch?
Als ik speel dan is er niks aan de hand geen lagg maar mijn kaart word dan 90 graden en maakt dan een raar geluid soort van (woesh geluid) :p
Bij meereden spellen is het probleem. Heb 1 keer gehad dat me pc uitvalt. Mijn drivers zijn up to date dus daar licht het niet aan.
kan iemand mij helpen?

Groetjes

PC openmaken en goed stof eruit blazen. desnoods ff kabeltjes ontkoppelen en weer koppelen.

Woesh zal wel van de ventilator komen die zich rot staat te werken om de boel te koelen. Maak de PC van binnen schoon, verwijder alle stof. En is er voldoende ventilatie door de kast? Kijk eens of de boel ook zo heet wordt als je zonder cover draait

Ron

Mijn pc is schoon daar licht het niet aan hij is net nieuw :P

Mijn pc is net nieuw stof zit er amper in :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is het niet zo dat die grote fan die kaart makkelijk kan koelen maar helpt wel een beetje mee, je graka heeft een eigen koelsysteem, die nu naar alle waarschijnlijkheid niet goed functioneerd.
En 90 graden gaat die volgens mij niet lang volhouden. Wat is zijn temp in de idle status?

De hd7970 die hier in de pc zit,zit in thermaltake kast maar heeft wel totaal 3 fans maar geen aan de zijkant,alleen boven op,onderin voor en achter midden.
Misschien blaast de fan aan de zijkant de warme lucht wel terug naar de vga kaart.De warme lucht moet door de ventilatoren op de grafische kaart wel tussen de koelribben uitgeblazen kunnen worden.
probeer hem eens andersom te plaatsen,niet geschoten is altijd mis lijkt me.

Helaas is het niet zo dat die grote fan die kaart makkelijk kan koelen maar helpt wel een beetje mee, je graka heeft een eigen koelsysteem, die nu naar alle waarschijnlijkheid niet goed functioneerd.
En 90 graden gaat die volgens mij niet lang volhouden. Wat is zijn temp in de idle status?[/QUOTE

Rond de 70 a 60 graden ik ging me pc even open maken en voelen wat de grote fan doet hij blaast wel veel lucht naar binnen misschien me videokaart wat hoger doen?

De hd7970 die hier in de pc zit,zit in thermaltake kast maar heeft wel totaal 3 fans maar geen aan de zijkant,alleen boven op,onderin voor en achter midden.
Misschien blaast de fan aan de zijkant de warme lucht wel terug naar de vga kaart.De warme lucht moet door de ventilatoren op de grafische kaart wel tussen de koelribben uitgeblazen kunnen worden.
probeer hem eens andersom te plaatsen,niet geschoten is altijd mis lijkt me.

De grote fan blaast koude lucht naar binnen misschien moet ik me videokaart wat hoger doen. Ik heb totaal 5 fans in me kast zitten.

Ik weet de Oplossing van mijn videokaart probleem. Ik kreeg een zwart bakje zo noem ik hem even. Die kreeg ik er bij Geen idee wat het was Toen pakte ik het Cooler master handleiding er bij gepakt. En daar zag ik het bakje vast gedemonteerd aan je kast. Dus de warmen lucht gaat naar voren Ik moet wel een extra fan er bij kopen maar is niet erg. Nog bedankt nog verder :thumb:

Mens kan ook fouten maken :)

Voorbeeld op het Internet gevonden.

DSC01155[1].jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan