Video kaart ? word te warm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ennodg

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
9
Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden al een vraag gepost waar ik met dit scherm zat :
375296IMAG0004.jpg


Hierop heb ik een aantal antwoorden gekregen alleen is mijn probleem nog steeds niet opgelost. ik heb in mijn kast zo veel mogelijk stof weg proberen te halen. alleen heeft dat niet geholpen, daarna heb ik de zijkant weg gelaten en toen deed hij het voorspoedig. omdat hij waarschijnlijk meer koude lucht toegevoerd kreeg.
maar nu als het wat te warm word loopt hij nogsteeds vast...

heeft iemand misschien hier een oplossing voor ??
 
Dat zijn artifacts, videokaart kapot dus ;)

Welke kaart is het en wat voor temperaturen haal je er mee?
 
De temperaturen weet ik niet, maar het is een pov 9800gt 512 mb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download eens Speccy of EVGA Precision (ja, werkt ook bij niet EVGA videokaarten) om de temperatuur van de GPU core in te zien.

90% zeker dat je kaart hoe dan ook overleden is. Heb je het exacte type nummer van de kaart misschien, even uitzoeken welke core er bij die kaart gebruikt wordt. Mijn 9800GTX (g92 core) is ook op deze manier kapot gegaan
 
Heb speccy gedownload en de GPU gaf de volgende temperatuur aan 45 graden.

En het type :
Kunt u hier wat mee ?
769993IMAG0014.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, 45 graden is redelijk normaal. Download nu eens Furmark en laat die draaien, wat gebeurt er nu? Blijft de kaart draaien of krijg je een crash. En wat zijn de temperaturen dan (Furmark kan ook temperaturen weergeven trouwens).

EDIT: is er inderdaad eentje met de g92 core. 90% zeker dat je kaart dood is. Heb je een andere vergelijkbare kaart waarmee je dit even kunt testen?
 
Laatst bewerkt:
Heb furmark laten draaien, na 1 sec loopt hij al vast...
Ik denk dat de videokaart dan moet worden vervangen.
suggesties zijn altijd welkom.

Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onnodige quote's verwijderd.Gebruik knop:Reageer op vraag of Snel reageren.
 
@ Ennodg, lijkt er inderdaad op dat de kaart overleden is helaas, ben je heel erg technisch en heb je een oude oven kun je de welbekende 'oven trick' toepassen op de kaart, Google dan even naar 'Geforce oven trick' ofzo. Kan een week goed gaan, kan ook weer een jaartje zonder problemen draaien.

Wil je daar niet aan beginnen en wil je een andere kaart kopen is het handig om te vertellen waar jij je computer voornamelijk voor gebruikt en uit welke onderdelen deze exact bestaat. En wat je ongeveer aan een nieuwe kaart uit wilt geven ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ CptIglo, Ik snap niet helemaal wat de warme temperatuur van een oven er voor kan zorgen dat mijn video kaart het weer doet... ben niet echt heel technisch op deze fronten :p

Maar het is een pc waarmee gemaild, gesurft en soms een een filmpje word bekeken. dus niet extreem gebruik door bijvoorbeeld games.
Heeft u een suggestie voor een videokaart ? en is het mogelijk deze dan ook in het moederboard te stoppen? is dit tegenwoordig allemaal universeel ?
Het moederboard is een Asustek computer inc. P5kpl-c/1600 socket 725

Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan