Video-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVENOKKID

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Met enige problemen met mijn USB poorten ben ik terechtgekomen in het apparaatbeheer waar iets stond over "video controller" met een groot geel vraagteken :p
Nu heb ik everest gedownload om te kijken wat voor stuurprogamma er voor is etc. maar nu weet ik niet precies waar ik moet kijken >scherm> bij "windows video" staat niks en bij PCI / AGP video staat "Matrox G550 (Matrox Millennium G550)"(bij apparaat type staat "video-kaart") en daaronder gewoon "Matrox G550"(bij apparaat type staat "3d versneller") wat betekend dit allemaal?!!!

Laatst bewerkt:
Met enige problemen met mijn USB poorten ben ik terechtgekomen in het apparaatbeheer waar iets stond over "video controller" met een groot geel vraagteken :p

Vermoedelijk je chipset van je moederbord niet volledig geinstalleerd. Update je windows ook naar SP2, want dat lost ook een berg USB-probs op.

Dat gele vraagteken is zeer waarschijnlijk je onboard videokaart.

Nu heb ik everest gedownload om te kijken wat voor stuurprogamma er voor is etc. maar nu weet ik niet precies waar ik moet kijken >scherm> bij "windows video" staat niks en bij PCI / AGP video staat "Matrox G550 (Matrox Millennium G550)"(bij apparaat type staat "video-kaart") en daaronder gewoon "Matrox G550"(bij apparaat type staat "3d versneller") wat betekend dit allemaal?!!!

Dat is een videokaart (niet zo een nieuwe meer overigens) 1 videokaart 2 apparaten is ook niet zo vreemd. 1 voor 2d, 1 voor 3d.

je moet nog de drivers installeren
http://www.matrox.com/graphics/en/corpo/support/drivers/home.php

klik op plus teken bij g series en vink 550 aan

druk onderaan pagina op next
kies voor lataest drivers
dan krijg je pagina met je besturings systeem

Volgens mij wordt de kaart twee keer bij apparaatbeheer aangegeven omdat het om een dual-head kaart gaat...

lijkt me toch de drivers

maar laat hem eerst maar proberen dan

of zijn chipset vermelden

- foute drivers / geen drivers -> geel vraagteken of rood kruis in apparaatbeheer
- goede drivers -> apparaat wordt juist aangegeven

Topicstarter:

1 onbekend apparaat -> videokaart
1 juist weergegeven apparaat, bestaande uit 2 componenten.

Nu de hamvraag: Welke van de 2 zou drivers nodig hebben ;)?

- foute drivers / geen drivers -> geel vraagteken of rood kruis in apparaatbeheer
- goede drivers -> apparaat wordt juist aangegeven

Topicstarter:

1 onbekend apparaat -> videokaart
1 juist weergegeven apparaat, bestaande uit 2 componenten.

Nu de hamvraag: Welke van de 2 zou drivers nodig hebben ;)?

Maar waar haal jij nou toch steeds dat onbekende apparaat vandaan????

hier

Maar dat is toch die Matrox die teruggevonden is met Everest...

Maar dat is toch die Matrox die teruggevonden is met Everest...

Lijkt mij niet. Er wordt namelijk niet over gesproken dat everest is gebruikt om de drivers te zoeken en te downloaden.

Er wordt volgens mij zowel in apparaatbeheer een fout aangegeven van het moederbord en everest geeft gewoon de videokaart aan die op AGP zit.

euuh maar wat is dat matrox ding ? een 3d kaart ? of waar dient het voor

Wat ik eruit begrijp is, dat in Windows apparaatbeheer bij video een onbekend apparaat staat (en niet meer dan dat) en dat daarna met Everest gekeken is welk apparaat dat dean is, die Matrox dus.

Maar goed, even wachten maar op TS

sorry lol ik dacht dat het daar iets mee te maken had:S ik heb een amtrox ding gedownload en nu staat dat video compressor neit meer aangegeven bij apparaatbeheer. Is dat dan goed??

sorry lol ik dacht dat het daar iets mee te maken had:S ik heb een amtrox ding gedownload en nu staat dat video compressor neit meer aangegeven bij apparaatbeheer. Is dat dan goed??

Fijn dan is dat uit de wereld. Dan had ik ongelijk. :D

is je USB probleem al opgelost?

ja min of meer ik moest bij apparaatbeheer de USB poorten 1 voor 1 veranderen want er stond iets aangevinkt van de computer mag deze USB poort uitschakelen om stroom te ik weet niet meer wat.. maar dat is OK! Maar ik dacht dat die video kaart iets emt 3d kaart te maken had! want dat is eigenlijk wat ik probeer uiot te vinden of mijn comp een 3d kaart bezit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan