Video-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja min of meer ik moest bij apparaatbeheer de USB poorten 1 voor 1 veranderen want er stond iets aangevinkt van de computer mag deze USB poort uitschakelen om stroom te ik weet niet meer wat.. maar dat is OK! Maar ik dacht dat die video kaart iets emt 3d kaart te maken had! want dat is eigenlijk wat ik probeer uiot te vinden of mijn comp een 3d kaart bezit

pfffffffff, waarom vraag je dat dan niet gewoon

Die matrox is een 3d kaart ja.

oh maar ook met die matrox software die ik gedownload heb werkt ie niet ik heb het uitgeprobeert door ff snel een spel te installeren en als ik hem opstart staat er no 3d video card has been found

maakt niet uit wie gelijk of ongelijk

topicstarter is geholpen:thumb: :thumb:

System requirements:
Windows 95/98 ; Pentium 200 MHz ; Memory, 32 MB RAM ; Video, 4 MB PCI or AGP Direct 3D Graphics Accelerator ; 16-bit sound card ; Quad Speed IDE or SCSI CD-ROM ; DirectX 6.1 (included on CD) ; Optional support for gamepads and joysticks.

Heb je DirectX geinstalleerd? Welk operating system gebruik je?

direct x ik zal nog ff kijke volgens mij wel dat gaat tegelijk met de installatie maar wat bedoel je met dat operating system? ik heb een windows xp als je dat bedoelt ;)

direct x ik zal nog ff kijke volgens mij wel dat gaat tegelijk met de installatie maar wat bedoel je met dat operating system? ik heb een windows xp als je dat bedoelt ;)

OK dat bedoelde ik. Je hebt wel eens kans dat je voor een ouder spel deze in de compatibiliteitsmodus moet spelen, omdat het anders mogelijk niet goed werkt.

Klik met je rechtermuis op de snelkoppeling waarmee je het spel opstart en kies voor de eigenschappen. Klik op de tab "compatibiliteit" en zet daar de modus naar windows 98 of windows 95.

ik heb het aan gevinkt 98/me hij doet erg sloom met opstarten (doet me inderdaad denken aan mijn oude windows ME) maar ik denk dat het echt aan die 3d kaart ligt ik heb het zelfde probleem gehad met meerdere spellen

Het kaartje is zeker geen krachtpatser (meer).

Hoe zit het met de rest van je systeem, hoeveel RAM heb je, wat voor processor?

oh ja heb ik wel eens van gehoort waar kun je dat vinden :) op de comp?

oh ja heb ik wel eens van gehoort waar kun je dat vinden :) op de comp?

Op deze manier, waarbij ik daadwerkelijk elk stapje voor moet kauwen, zonder dat je zelf ook maar probeert ergens naar te kijken, is de zin er snel af.

Je zoekt niet eens op je PC, want je hebt binnen de minuut al een antwoord te posten dat je het niet weet.

Ik lees wel of je het gevonden hebt,.

Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack2

Intel (R)
Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Kloksnelheid: 2.39 GHz, 512 MB

Je systeem voldoet aan de minimumeisen. Dat zal het probleem niet zijn. Als je SP2 hebt, dan is je directX ook geinstalleerd.

Is je systeem altijd heel langzaam, of alleen bij games. Als het alleen bij games is, dan ligt het vrijwel zeker aan de videokaart. Is het over zijn geheel traag bij alles, dan zouden er andere dingen aan de hand kunnen zijn. Heb je ook gechecked voor spyware/virussen. Wanneer heb je deze PC geinstalleerd?

Ik speel neit zo heel vaak games erop omdat elke keer wordt aangegeven dat er geen 3d kaart present is verder is de comp wel ok hij is qua snelheid gewoon normaal als er gedownload word of als er veel vensters open zijn is ie traag en met je maar met 1 toepassing bezig is ie wel aardig snel. Ik kan evt. ook in de comp. kijken of is een 3d kaart niet te zien? want er zat bijvoorbeeld geen geluidskaart in die heb ik gekocht en er in gedaan maar daar waar ik hem erin heb gedaan daar zat alleen zo'n euuh ja zo'n plug waar je het beeldscherm op aan moet sluiten verder niks!

Ik speel neit zo heel vaak games erop omdat elke keer wordt aangegeven dat er geen 3d kaart present is verder is de comp wel ok hij is qua snelheid gewoon normaal als er gedownload word of als er veel vensters open zijn is ie traag en met je maar met 1 toepassing bezig is ie wel aardig snel. Ik kan evt. ook in de comp. kijken of is een 3d kaart niet te zien?
Niet te zien aan buitenkant kaart, je zal dan toch moeten zoeken op internet en weer uitkomen op dezelfde. Maar bij veel vensters is er in windows XP veel grafische activiteit, en als je daar dus al performanceproblemen ondervindt, dan is het je videokaart.

om te testen het volgende:
menu start -> uitvoeren -> type services.msc

zoek in de lijst de service "thema's" klik deze met rechtermuis aan, en stop deze. Je windows ziet er dan gelijk een stuk minder uit. Probeer nu eens veel vensters te openen en kijk of de performance beter is. Zo ja. Dan is het zeker de videokaart die problemen veroorzaakt.

want er zat bijvoorbeeld geen geluidskaart in die heb ik gekocht en er in gedaan maar daar waar ik hem erin heb gedaan daar zat alleen zo'n euuh ja zo'n plug waar je het beeldscherm op aan moet sluiten verder niks!

Geen touw aan vast te knopen wat je precies gedaan hebt :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan